Date Log
MEASURES TO MANAGE THE APPLICATION OF INFORMATION TECHNOLOGY IN TEACHING AT SECONDARY SCHOOLS IN TRAN VAN THOI DISTRICT, CA MAU PROVI
Corresponding Author(s) : Nguyen Bao Hoang Thanh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 12 No. 1 (2022): UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education
Abstract
Implementation of Resolution No. 29-NQ/TW Resolution of the Conference of the 8th Central Committee (Term XI) on fundamental and comprehensive reform of education and training (Ban Chấp hành Trung ương, 2013). Over the past years, the Ministry of Education and Training has directed the promotion of the application of Information Technology at all levels, levels and disciplines in the direction of using Information Technology as an effective support tool. to reform the management and improve the quality of education. Management of information technology application in teaching is being greatly interested by educational administrators and teachers of secondary schools in Tran Van Thoi district, Ca Mau province, in response, research, research and application. use. The schools have invested in equipment, information technology infrastructure, and human resource development. The application of Information Technology in teaching and management in schools has been applied and achieved certain results. However, information technology equipment and infrastructure in junior high schools in Tran Van Thoi district are still in a state of shortage and slow development. Good knowledge and correct orientation of the Party, State and the Ministry of Education and Training in the management of information technology application in teaching activities. The development and fostering of information technology human resources have not been paid due attention by educational management levels, teachers' ability to apply information technology in teaching is still limited, application management Information technology in the activities of the Principal is not specific and appropriate, as well as the coordination of educational forces is not really good. From the guiding documents and practices that have been set for secondary schools in Tran Van Thoi district, Ca Mau province, an urgent task is to strengthen the application of information technology in management, teaching and learn. Especially during the period when the Ministry of Education and Training is implementing the 2018 General Education Program, this is an important milestone in the education reform that has received great attention from the society, innovating teaching methods. Teaching in the direction of developing students' qualities and abilities in a positive way. Find out how to organize scientifically and effectively, create motivation and promote necessary measures to manage the application of information technology in teaching, practical, specific, suitable to the local situation, impact on administrators, teachers.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
- Ban Chấp hành Trung ương (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW Nghị Quyết Hội nghị Trung ương 8 (Khoá XI) về đổi mới căn bản toàn diện giáo dục và đào tạo.
- Baran, E., Schmidt, D. A., Thompson, A. D., Mishra, P., Koehler, M. J., & Shin, T. S. (2009). Kiến thức về nội dung, phương pháp và công nghệ (TPACK): Phát triển và kiểm chứng công cụ đánh giá cho sinh viên sư phạm. Tạp chí Nghiên cứu về Công nghệ trong giáo dục, 42(2), 123-149.
- Bộ Giáo dục và Đào tạo (2020). Hướng dẫn số 4003/BGDĐT-CNTT về việc hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ công nghệ thông tin năm học 2020-2021.
- Chính phủ nước Cộng hoà Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam. (2017). Đề án Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin trong quản lý và hỗ trợ các hoạt động dạy học, nghiên cứu khoa học góp phần nâng cao chất lượng giáo dục và đào tạo giai đoạn 2016-2020, định hướng đến năm 2025. Ban hành kèm theo Quyết định 117/2017/QĐ-TTg ngày 25 tháng 01 năm 2017 của Thủ tướng Chính phủ.
- Đào Thái Lai (2006). Ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở trường phổ thông Việt Nam. Viện chiến lược và Chương trình giáo dục.
- Phó Đức Hòa, Ngô Quang Sơn (2008). Ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học tích cực. Giáo dục.
- Tài liệu tập huấn Modul 3 (2020). Tài liệu hướng dẫn Bồi dưỡng giáo viên cốt cán: Kiểm tra đánh giá học sinh THPT theo định hướng phát triển phẩm chất, năng lực.