Date Log
FACTORS AFFECTING THE LEVEL OF INFORMATION TECHNOLOGY APPLICATION TO TEACHING ACTIVITIES AT HIGH SCHOOL
Corresponding Author(s) : Nguyen Van Nghiem
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 4 No. 1 (2014): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
In the process of reforming education in Vietnam, the application of information and communications technology (ICT) to teaching and learning activities is the strategic direction. Over the years, localities, schools and teachers in Vietnam have actively promoted the use of ICT in teaching activities. As a result, some initial results have been achieved. The study on the assessment of high school teachers’ ICT application in Binh Phuoc (N=258) shows that the level of ICT application to teaching activities is low; 24.03% teachers had never used ICT in teaching. Besides, the high level of basic computer skills, attitude to ICT use in teaching and ICT accessibility was found. However, education-related software proficiency at schools was at low level. The study also determined six factors affecting the level of ICT application to teaching activities.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Đảng Cộng Sản Việt Nam (2013), Nghị quyết Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, Số 29-NQ/TW, ngày 04-11-2013.
[2] Peeraer J. & Trần Nữ Mai Thy (2011), Ứng dụng Công nghệ thông tin trong giáo dục Việt Nam: Từ chính sách tới thực tế, VVOB Viet Nam, tr. 6.
[3] MOET (2008), ”Chỉ thị về tăng cường giảng dạy, đào tạo và ứng dụng công nghệ thông tin trong ngành giáo dục giai đoạn 2008-2012”, Bộ GD và Đào tạo Việt Nam, số 55/2008/CT-BGDĐT.
[4] Chính Phủ Việt Nam (2012), Chiến lược phát triển giáo dục 2011-2020, Số 711/QĐ-TTg, ngày 13 tháng 6 năm 2012.
[5] Sở GD-ĐT Bình Phước (2012), Báo cáo số liệu đầu năm học 2012 - 2013.
[6] Sở GD-ĐT Bình Phước (2012), Báo cáo Tổng kết nhiệm vụ công nghệ thông tin năm học 2011-2012, Số 2380/BC-SGDĐT.
[7] UBND Tỉnh Bình Phước (2011), Kế hoạch số 86/KH-UBND về việc triển khai đề án đưa Việt Nam sớm trở thành nước mạnh về CNTT-TT trên địan bàn tỉnh Bình Phước,số 86/KH-UBND.
[8] UNESCO (2011), UNESCO ICT competency framework for teachers, ed. 2, The United Nations Educational, Scientifi c and Cultural Organization.
[9] Sara Hennessy, David Harrison, & Leonard Wamakote (2010), Teacher Factors Influencing Classroom Use of ICT in Sub-Saharan Africa, Itupale Online Journal of African Studies, số 2.
[10] Mohammed I. Isleem (2003), Relationships of selected factors and the level of computer use for instructional purposes by technology education teachers in ohio public schools: a statewide survey, Luận án tiến sĩ, Ohio State University.
[11] Peeraer J. & Petegem P.V. (2010), Factors Influencing Integration of ICT in Higher Education in Vietnam, Proceedings of Global Learn.