Date Log
THE LEVELS OF UNDERSTANDING AND PREPARATION FOR INTEGRATED TEACHING OF GENERAL EDUCATION TEACHERS IN DANANG CITY
Corresponding Author(s) : Le Thanh Huy
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3A (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Integrated teaching is the approach aiming to develop students’ competences in general and ability to effectively solve practical situations in particular, based on the mobilization of contents, knowledge, and skills in different fields. Integrated teaching is one of the strategic innovation of Vietnamese education in the coming time.
In order to establish a practical basis for the study on integrated teaching, it is necessary to investigate into the level of understanding and preparation for integrated teaching of general education teachers. This article presents the results of the research of the understanding and preparation for integrated teaching of 130 teachers of physics, chemistry and biology in 30 secondary and high schools in Danang city. Based on the results, it offers measures to implement integrated teaching on the national scale to achieve high effectiveness.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Chính trị (2013). Nghị quyết Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo.
[2] Ban Chấp hành Trung ương Đảng (2016). Quan điểm của đảng về giáo dục và đào tạo, khoa học và công nghệ trong văn kiện đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XII.
[3] Nguyễn Văn Biên (2015). Quy trình xây dựng chủ đề tích hợp về khoa học tự nhiên. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 2, 61-66.
[4] Nguyễn Bá Ngọc, Phạm Minh Thu (2013). Năng suất lao động ở Việt Nam nhìn từ góc độ cơ cấu lao động và kĩ năng. Viện Khoa học Lao động và Xã hội.
[5] Nguyễn Thị Kim Dung (2015). DHTH trong chương trình giáo dục phổ thông. Báo cáo đề dẫn hội thảo DHTH, dạy học phân hóa ở trường học đáp ứng yêu cầu chương trình và sách giáo khoa sau năm 2015, 13-14.
[6] Đỗ Hương Trà (2015). Nghiên cứu DHTH liên môn những yêu cầu đặt ra trong việc xây dựng, lựa chọn nội dung và tổ chức dạy học. Tạp chí Khoa học ĐHQGHN Nghiên cứu Giáo dục, 31(1), 44-51.
[7] Đỗ Hương Trà (Chủ biên), Nguyễn Văn Biên, Trần Khánh Ngọc, Trần Trung Ninh, Trần Thị Thanh Thủy, Nguyễn Công Khanh, Nguyễn Vũ Bích Hiền (2016). DHTH phát triển năng lực HS, quyển 1 Khoa học tự nhiên. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[8] Nguyễn Bảo Hoàng Thanh, Lê Thanh Huy, Lê Văn Đức (2017). Thực trạng và giải pháp kiểm tra đánh giá theo định hướng phát triển năng lực ở một số trường phổ thông trên địa bàn thành phố Đà Nẵng. Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm Hà Nội, 62(4), 51-58.