Date Log
Submitted
Jul 24, 2020
Published
Jun 7, 2014
ORGANIZING COGNITIVE ACTIVITIES FOR STUDENTS IN PHYSICS PRACTICE LESSONS IN HIGH SCHOOL
Corresponding Author(s) : Nguyen Bao Hoang Thanh
thanhnbh@dce.udn.vn
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 4 No. 2 (2014): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Practicing physics experiments in high school is an important part of learning physics. Through practical experiments, students are trained to perform skills in thinking, working scientifically. At the same time, it enables students to understand the physical phenomenon more deeply and promotes their active learning. The paper analyses methods of organizing practice lessons, thereby proposes the process of organizing cognitive activities for students in physics practice lessons in high school.
Keywords
Practicing experiments; cognitive activities; physics.
Tran Anh Tien, & Nguyen Bao Hoang Thanh. (2014). ORGANIZING COGNITIVE ACTIVITIES FOR STUDENTS IN PHYSICS PRACTICE LESSONS IN HIGH SCHOOL. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 4(2), 110-114. Retrieved from https://jshe.vn/index.php/jshe/article/view/317
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Nguyễn Thế Khôi (Tổng chủ biên), Phạm Quý Tư (Chủ biên), Lương Tất Đạt - Lê Chân Hùng - Nguyễn Ngọc Hưng - Phạm Đình Thiết - Bùi Trọng Tuân - Lê Trọng Tường (2006), Vật lí 10 nâng cao, NXB Giáo dục.
[2] Nguyễn Trọng Sửu (Chủ biên), Hồ Tuấn Hùng, Nguyễn Văn Khánh, Trần Minh Thi (2011), Tài liệu thí nghiệm thực hành trường THPT môn vật lí.
[3] Nguyễn Đức Thâm, Nguyễn Ngọc Hưng, Phạm Xuân Quế (2003), Phương pháp dạy học Vật lí ở trường phổ thông, NXB Đại học sư phạm.
[4] Nguyễn Bảo Hoàng Thanh, Trần Anh Tiến (2013), Rèn luyện kỹ năng thực hiện các thao tác tư duy cho học sinh qua việc giải bài tập thí nghiệm trong dạy học vật lý, Tạp chí Khoa học và Giáo dục ĐHSP – ĐHĐN, Số 7(02)/2013.