Date Log
USING CROCODILE PHYSICS TO PROVIDE VIRTUAL PHYSICS EXPERIMENT LESSONS AT UPPER SECONDARY SCHOOL ACCORDING TO THE STANDARD SCORM INTEGRATED WITH MOODLE LMS
Corresponding Author(s) : Phan Lien
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 4 No. 1 (2014): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
In the process of teaching physics at upper secondary school, to elucidate the phenomena, laws, laws of physics, teachers carry out visual experiments in order for students to master the knowledge. However, the current sets of experiments serving the teaching process are too cumbersome and expensive... Thus, the application of Crocodile Physics to giving physics experiment lessons at upper secondary school helps improve the effectiveness of the teaching process. Besides, the integration of the virtual physics experiments into lessons inspires students to learn physics and makes them be aware of and acquire the knowledge more easily. The article presents the result of the research on the application of Crocodile Physics to designing 5 physics experiment lessons at upper secondary school to improve the quality of physics experiment teaching.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Phạm Hữu Tòng, Lí luận dạy học Vật lí ở trường trung học phổ thông.
[2] Nguyễn Thế Khôi (2006), Sách giáo khoa Vật lí 10 nâng cao, NXB Giáo dục.
[3] Nguyễn Thế Khôi (2006), Sách giáo khoa Vật lí 11 nâng cao, NXB Giáo dục.
[4] Nguyễn Thế Khôi (2007), Sách giáo khoa Vật lí 12 nâng cao, NXB Giáo dục.
[5] Mai Văn Trinh, Lê Thị Thúy Vinh (2009), Tài liệu bồi dưỡng giáo viên ứng dụng công nghệ thông tin vào dạy học ở trường phổ thông.
[6] Phạm Đình Cương (2003), Thí nghiệm Vật lí ở trường Trung học phổ thông, NXB Giáo dục.
[7] Phạm Khắc Hùng, Ứng dụng công nghệ thông tin trong giảng dạy Vật lí, NXB trường Đại học Bách khoa Hà Nội.