Date Log
REALITY OF BEING STRESSED IN 12TH GRADE A RESEARCH UNDERTAKEN BY STUDENTS IN DA NANG
Corresponding Author(s) : Nguyen Thi Hang Phuong
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 9 No. 1 (2019): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Stress is an essential psychological state of everyone for requirements. However, if the stress is prolonged, our quality of life is negatively impacted. A research on the stress of 395 students at 12th grade has recently conducted in Da Nang city, using these methods: test DASS 21; questionnaire; interview. The result showed that: 24.8% of students were probably stressed; especialy female students are more stressed than male ones. The causes of stress are those related to national high school exams; specifically, parents’ expectation, unachievable objectives in exam. One of the measures to reduce stress for students is: the parents take care of their child’s emotions; do not urge their kid to learn; The teacher pays attention and gives a wholehearted answer to students' concerns; School need to organize seminars; career counseling and method of learning…
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Đỗ Văn Đoạt (2018). Khảo sát chiến lược ứng phó với căng thẳng trong kì thi chuyển cấp của học sinh ở hà nội. Kỉ yếu hội thảo quốc tế học đường lần 6, NXB Đại học Sư phạm, 214 -219.
[2] Nguyễn Thị Phương Hoa (2018). Một số vấn đề về tham vấn tâm lí học sinh trong nhà trường phổ thông. Kỉ yếu hội thảo quốc tế học đường lần 6, NXB Đại học Sư phạm, 532-540.
[3] Nguyễn Thị Hằng Phương (2009). Thực trạng và nguyên nhân gây ra rối loạn lo âu ở học sinh trường trung học phổ thông chuyên quảng bình. Tạp chí Tâm lí học, 6, 38-48.
[4] Nguyễn Thị Hằng Phương (2011). Phân tích một số nguyên nhân dẫn đến Rối nhiễu Tâm lí và nhu cầu được hỗ trợ tâm lí của học sinh THPT. Hội thảo Khoa học Quốc tế Tâm lí học đường lần 2, Trường ĐHSP Huế, 213-223.
[5] Nguyễn Công Khanh (2000). Tâm lí trị liệu. NXB ĐHQG Hà Nội
[6] Đỗ Minh Thuý Liên, Vũ Phương Nhi (2018). Ảnh hưởng của một số yếu tố tâm lí xã hội đến kết quả học tập của học sinh trung học phổ thông. Kỉ yếu hội thảo quốc tế học đường lần 6, NXB Đại học Sư phạm, 228-238.
[7] Lê Minh Nguyệt, Ngô Thị Hạnh, Nguyễn Phương Linh (2018). Áp lực gây căng thẳng tâm lí ở học sinh trung học cơ sở. Kỉ yếu hội thảo quốc tế học đường lần 6, NXB Đại học Sư phạm, 404-417.
[8] Trần Thị Lệ Thu (2018). Công tác tư vấn tâm lí cho học sinh của giáo viên chủ nhiệm tại hệ thống giáo dục Nguyễn Bỉnh Khiêm, Cầu Giấy. Kỉ yếu hội thảo quốc tế học đường lần 6, NXB Đại học Sư phạm, 796-807.
[9] Anthony Y. (1993). Counseling - A Problem solving Approach. Amour, Publishing.
[10] Brian Gillispie (2001). History of Academic Advising. A Chronology of Academic Advising in America.
[11] Cassidy T. (1999). Stress, Cognition and Health. Routledge, London
[12] Cormier L. S., & Hackney, H. (1993). The professional counselor: A process guide to helping (2nd ed.). Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.
[13] Egan G. (1994). The Skilled Helper: A Problem-Management Approach to Helping. Brooks/Cole Publishing Company: Pacific Grove, California.
[14] Ender S. C., & Newton, F. B. (Eds.). (2010). Students helping students: A guide for peer educators on college campuses. San Francisco: Jossey-Bass.
[15] Hinkle L.E. (1977). The concept of “stress” in the biological and social sciences. Oxford University Press, NY.
[16] Hinkle L.E. (1987). Stress and disease. The concept after 50 years, Science, Medicine and Man 25, 561-566.
[17] Paul E. (1994). Handbook of Cognition and Emotion. Sussex, U.K. John Wiley & Sons, Ltd.
[18] Pigott, Teresa A (1999). Gender differences in the epidemiology and treatment of anxiety disorders. Journal of Clinical Psychiatry, 60(18), 1999, 4-15.