Date Log
ORGANIZING EXPERIENTIAL ACTIVITIES TO APPLY THE KNOWLEDGE OF ALTERNATING CURRENTS, PHYSICS 12 FOR STUDENTS
Corresponding Author(s) : Phung Viet Hai
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3B (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
In general education program after 2018 in Vietnam, experiential activities, especially in terms of career, is an obligatory education content for all students from grade 1 to 12. However, experiential activities are not assigned to specialized teachers to be in charge of. Instead, it is the responsibility of the subject teachers. Nevertheless, to most teachers, experiential activities are still a new method for them. This article proposes a design process for experiential activities in teaching physics in general school. From that, a design procedure is applied in creating three experiential activities to strengthen knowledge about alternating current in Physics Grade 12. Those activities are: Activity 1: Understanding the situation, proposing solutions and evaluating the solution's effectiveness in use of household electrical appliances; Activity 2: Experiencing first aid process after an electric shock; Activity 3: wrapping one core word E, I transformers, and measuring the parameters. Experimental results show that experiential activities have formed and developed the capacity to solve practical problems and students’ creativity.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ GD&ĐT (2017). Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể trong chương trình giáo dục phổ thông mới.
[2] Bộ Giáo dục và đào tạo (2018). Chương trình giáo dục phổ thông - Hoạt động trải nghiệm (Dự thảo tháng 1/2018).
[3] Đinh Thị Kim Thoa và cộng sự (2015). Kĩ năng xây dựng và tổ chức các hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong trường trung học. Tài liệu tập huấn, Hà Nội.
[4] Nguyễn Thị Liên, Nguyễn Thị Hằng, Tưởng Duy Hải, Đào Thị Ngọc Minh (2016). Tổ chức hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong nhà trường phổ thông. NXB Giáo dục Việt Nam.
[5] Tưởng Duy Hải (chủ biên) (2017). Tổ chức hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong các môn học lớp 6, 7, 8, 9. NXB Giáo dục Việt Nam.
[6] Nguyễn Thị Huyền Trang (2016). Xây dựng chuyên đề “Hoạt động trải nghiệm sáng tạo về động học chất điểm (Vật lí 10)”. Luận văn Thạc sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm, ĐH Thái Nguyên.