Date Log
THE PROCESS OF DEVELOPING INTEGRATED TEACHING TOPICS FOR NATURAL SCIENCE AT SECONDARY SCHOOL TOWARDS THE NEW GENERAL EDUCATION PROGRAM
Corresponding Author(s) : Nguyen Thi Minh Ngoc
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 4 (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The curriculum of natural science was issued by the Ministry of Education and Training on December 26, 2019. Accordingly, the natural science curriculum is built based on the viewpoint of integrated teaching, and the teaching contents are the integration of physics, chemistry and biology. In order to implement the integrated teaching perspective well, in this paper, a process of developing integrated topics for teaching natural science towards the development of students’ self-study competence is proposed, contributing to innovating teaching methods, improving the effectiveness of teaching natural science towards the new general education program.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Khoa học tự nhiên. Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ GD&ĐT.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2015). Dạy học tích hợp ở trường Trung học cơ sở, Trung học phổ thông. Tài liệu tập huấn dành cho cán bộ quản lí, giáo viên THCS, THPT. NXB Đại học Sư phạm.
[3] Đỗ Hương Trà (2015). Nghiên cứu dạy học tích hợp liên môn những yêu cầu đặt ra trong việc xây dựng, lựa chọn nội dung và tổ chức dạy học. Tạp chí Khoa học ĐHQGHN: Nghiên cứu Giáo dục, 31(1), 44-51.
[4] Đinh Quang Báo, Hà Thị Lan Hương (2014). Dạy học tích hợp - Phương thức phát triển năng lực học sinh. Kỷ yếu hội thảo khoa học: Nâng cao năng lực đào tạo giáo viên dạy tích hợp môn Khoa học tự nhiên, 23-28.
[5] Hà Thị Lan Hương (2013). Xu hướng tích hợp trong xây dựng chương trình các môn khoa học tự nhiên của các nước trên thế giới và khả năng áp dụng vào thực tiễn giáo dục Việt Nam. Tạp chí Giáo dục và Xã hội, 29 (90), 44-47.
[6] Nguyễn Văn Biên (2015). Quy trình xây dựng chủ đề tích hợp về khoa học tự nhiên, Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 2, 61-66.
[7] Xavier Roegiers (1996 - Bản dịch). Khoa Sư phạm tích hợp hay làm thế nào để phát triển các năng lực ở nhà trường. NXB Giáo dục, Hà Nội (Người dịch: Đào Trọng Quang, Nguyễn Ngọc Nhị).