Date Log
DESIGNING AND ORGANIZING LEARNING GAMES FOR CHILDREN AT KINDERGARTEN
Corresponding Author(s) : Ton Nu Dieu Hang
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 4 No. 1 (2014): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Having fun is a regular activity of people of all ages. As for kindergarten children who start to contact the surrounding world and social community, it is associated with the learning process. Games for them are always concerned by adults, especially kindergarten teachers. However, in reality not all the kindergartens and teachers can hold suitable and helpful games for children. The paper studies how to design and organize learning games for children in order to enable kindergartens and teachers to have the foundation to create useful games for children, which helps meet the requirements of improving the quality of current kindergarten education.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Đào Thanh Âm (chủ biên), Trịnh Dân, Nguyễn Thị Hoà (2002), Giáo dục học mầm non (tập 1, 2, 3), ĐHSP Hà Nội.
[2] Bộ giáo dục và đào tạo- Vụ GDMN-Trung tâm nghiên cứu GDMN (2001), Hướng dẫn thực hiện công tác chăm sóc giáo dục trẻ mẫu giáo ( 3-4 tuổi; 4-5 tuổi; 5-6 tuổi), NXB Hà Nội.
[3] Nguyễn Thị Thu Hiền (2008), Trò chơi, thí nghiệm tìm hiểu môi trường thiên nhiên (trẻ 5-6 tuổi), NXB Giáo dục.
[4] Nguyễn Thị Thu Hiền (2008), Trò chơi giúp bé làm quen với số và phép đếm, NXB Giáo dục.
[5] Nguyễn Thị Hòa (2009), Phát huy tính tích cực nhận thức của trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi trong trò chơi học tập, NXB Đại học Sư phạm.
[6] Trương Thị Xuân Huệ (2001), Phương pháp tổ chức trò chơi học tập nhằm hình thành biểu tượng toán ban đầu cho trẻ mẫu giáo lớn, Thành phố Hồ Chí Minh.
[7] Nguyễn Ánh Tuyết (2008), Tâm lí học trẻ em lứa tuổi mầm non (từ lọt lòng đến 6 tuổi), NXB Đại học Sư Phạm.