Date Log
DESIGNING THE LEARNING SUBJECT "THE LAWS OF GAS" (PHYSICS GRADE 10) BASED ON THE DEVELOPMENT OF STUDENT COMPETENCY
Corresponding Author(s) : Phung Viet Hai
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3A (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The goal of the 2017 general education curriculum is to teach students to develop their competencies, with a particular emphasis on the competency component of applying knowledge into practice. Topic teaching is known as the teaching model where the learning contents are refactored into topics of practical significance based on logical and interdisciplinary factors. As a result, students could be active and automatically searching for knowledge and applying into practice. This article proposes the process of developing a teaching theme for the development of student competency applied in teaching physics with six specific steps. From there, it is applied to design the theme "The laws of gas" - physics 10.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017). Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể trong chương trình giáo dục phổ thông mới. Hà Nội.
[2] Đỗ Hương Trà (2011). Các kiểu tổ chức dạy học hiện đại trong dạy học Vật lí ở trường phổ thông. NXB ĐHSP Hà Nội.
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017). Tài liệu tập huấn: Phương pháp và kĩ thuật tổ chức hoạt động học theo nhóm và hướng dẫn học sinh tự học môn Vật lí.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Vật lí (Dự thảo tháng 1/2018).
[5] Nguyễn Hà Ngọc Viên (2017). Thiết kế và tổ chức các tình huống vấn đề khi dẫn nhập các bài học thuộc chương Chất khí - Vật lí 10. Khóa luận tốt nghiệp, Trường ĐHSP - Đại học Đà Nẵng.
[6] https://vi.wikipedia.org/wiki/phổi.
[7] https://vnexpress.net/tin-tuc/oto-xe-may/tu-van/ap-suat-lop-kien-thuc-tai-xe-viet-can-co-3539300.html.
[8] http://bacgiangtv.vn/tin-tuc/240/55005/nguoi-dan-con-chu-quan-khi-dung-binh-ga-mini