Date Log
COMBINING THE EXPERIMENTAL METHODS WITH ELECTRONIC TEXTBOOK MATERIALS IN TEACHING PHYSICS AT HIGH SCHOOL
Corresponding Author(s) : Phan Nhat Khanh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 2 No. 4 (2012): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Combining the experimental method with electronic textbook materials is one of the effective solutions in innovating the current teaching methods. In this way, teachers can use electronic textbook materials to explain and introduce a physics phenomenon, process, a physics experiment or show a video in a visualized way. This paper introduces the steps to use empirical methods combined with electronic textbook materials and research results to develop students‘observational skills and promote their active involvement and self - reliance in cognitive activities.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Hoàng Chúng (1893), Phương pháp thống kê toán học trong khoa học giáo dục, NXB Giáo dục.
[2] Nguyễn Bảo Hoàng Thanh (2003), Phương tiện dạy học bộ môn Vật lí, Bài giảng dùng cho sinh viên ngành vật lí, Đại học Sư phạm – Đại học Đà Nẵng.
[3] Lê Công Triêm (2002), “Sự hỗ trợ của máy vi tính với hệ thống Multimedia trong dạy học”, Tạp chí giáo dục, Tháng 3.
[4] Lê Công Triêm (2003), Lí luận dạy học hiện đại ở trường phổ thông, Bài giảng cho học viên cao học, ĐHSP Huế, Huế.
[5] Trần Đức Vượng (2005), Một số vấn đề lí luận dạy học hiện đại, Viện chiến lược và chương trình giáo dục, Hà Nội.