Date Log
DEVELOPING COOPERATIVE COMPETENCY FOR STUDENTS THROUGH PROJECT-BASED LEARNING WITH PROJECT “POTENTIAL ENERGY CAR” - PHYSICS 10
Corresponding Author(s) : Tran Quynh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 12 No. 1 (2022): UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education
Abstract
In the General Education Curriculum issued by the Ministry of Education and Training in December 2018, cooperative competency is defined as one of the common competencies that need to be formed and developed for students. Project-based learning is one of the active teaching methods that greatly contribute to the development of students’ competencies and qualities. Through project-based learning, students stand a chance of not only acquiring the knowledge but also improving their competencies, including cooperative competency. This article presents a process of organizing teaching activities that enable students to develop cooperative competency when getting involved in the project “potential energy car” - Physics 10.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
- Ministry of Education and Training. (2018). General Geography Education Curriculum, (issued along with Circular No. 32/2018/TT-BGDĐT on 26 December 2018) (Chương trình Giáo dục phổ thông môn Địa lí, (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ GD&ĐT)).
- Ministry of Education and Training. (2020). Training guide for high-school teachers: Using educational and teaching methods to develop students' qualities and competencies (Tài liệu hướng dẫn bồi dưỡng giáo viên phổ thông: Sử dụng phương pháp dạy học và giáo dục phát triển phẩm chất, năng lực học sinh trung học phổ thông).
- Frey, K. (2005). Die Projektmethode. Weinheim Und Basel.
- Nguyen, L. B., & Do, H. T. (2020). Active teaching and learning: Some teaching methods and techniques (Dạy và học tích cực: Một số phương pháp và kĩ thuật dạy học). University of Education.
- Nguyen, M. D. (2019). Combining project-based learning and experiential learning in teaching integrated topic "Chemical fertilizers - Friends of farmers" (Sử dụng phương pháp dạy học theo dự án kết hợp với hoạt động trải nghiệm trong dạy học chủ đề tích hợp “Phân bón hóa học - Bạn của nhà nông). Vietnam Journal of Education, 473(1), 28-35.
- Nguyen, V. B. (2016). A suggestion of a competency framework and orientations to teaching Physics at high school (Đề xuất khung năng lực và định hướng dạy học môn vật lí ở trường phổ thông). Journal of Sciences, Hanoi University of Education, 61(8B), 11-22.
- Thomas, J. W. (2000). A Review of Research on Project-Based Learning. San Rafael, CA Autodesk Foundation.
- Tran, Q. (2021). Developing the cooperative competence for students in teaching the chapter “Particle dynamics” of Physics 10 with the assistance of computers (Phát triển năng lực hợp tác cho học sinh trong dạy học chương “động lực học chất điểm” Vật lí lớp 10 trung học phổ thông với sự hỗ trợ của máy vi tính”) [PhD Thesis]. Hue University.