Date Log
MEASURES TO CONSTRUCT AND MANAGE THE SYSTEM OF MULTIPLE CHOICE QUESTIONS IN SECONDARY SCHOOL
Corresponding Author(s) : Nguyen Bao Hoang Thanh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 4 No. 2 (2014): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
In the current reality of educational management, constructing the system of multiple-choice questions used to test and evaluate the academic performance of students is essential and is a demand of secondary education today. Based on the theoretical basis of the theory of educational management, the theory of preparing multiple-choice questions and the process of building multiple-choice questions, the situation in Hoa Vang district has been investigated and six measures to help secondary schools manage the task of building multiple-choice questions better, more synchronously and more effectively are proposed.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Đặng Quốc Bảo (1997), Một số khái niệm về QLGD, trường Cán bộ quản lí giáo dục - Đào tạo, Hà Nội.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2006), Chương trình giáo dục phổ thông Những vấn đề chung, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3] Dự án Phát triển Giáo dục THCS II (2007), Tài liệu hội nghị tập huấn xây dựng ngân hàng câu hỏi, Hà Nội, 1/2007.
[4] Luật giáo dục (2005), NXB Chính trị Quốc gia Hà Nội.
[5] Nguyễn Bảo Hoàng Thanh (2006), Đề tài NCKH và công nghệ cấp Bộ: Xây dựng ngân hàng đề thi môn Vật lý hệ tín chỉ và phần mềm đánh giá kết quả học tập của sinh viên trên mạng máy tính, Mã số B2006-ĐN-03-09.