Date Log
TRAINING THE THINKING SKILLS OF STUDENTS THROUGH SOLVING EXPERIMENTAL EXERCISES IN TEACHING PHYSICS
Corresponding Author(s) : Nguyen Bao Hoang Thanh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 3 No. 3 (2013): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The physics experimental exercise, with the advantage of both exercises and experimental, plays an important role in teaching physics at high school. It also has an important role in fostering the innovative thinking of students in learning. Making good orientation to help students solve experimental exercises in teaching physics is an effective means to develop thinking of students, from that raise the quality of teaching physics. In this article, our focus is analyzing the relationship between the activities of experimental exercises with the implementation of thinking and methods while doing exercise in teaching physics.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Nguyễn Văn Khải, Nguyễn Duy Chiến, Phạm Thị Mai (1993), Lí luận dạy học vật lí ở trường phổ thông, NXB Giáo dục.
[2] Nguyễn Thế Khôi, Phạm Quý Tư, Lương Tất Đạt - Lê Chân Hùng - Nguyễn Ngọc Hưng - Phạm Đình Thiết - Bùi Trọng Tuân - Lê Trọng Tường (2006), Vật lí 10 nâng cao, NXB Giáo Dục.
[3] Phạm Hữu Tòng (2004), Dạy học vật lí ở trường phổ thông theo định hướng phát triển hoạt động tích cực, tự chủ, sáng tạo và tư duy khoa học, NXB Đại học Sư phạm, tr 81-82
[4] Nguyễn Bảo Hoàng Thanh, Mai Chánh Trí (2010), Bài tập Vật lý 10 nâng cao, NXB Giáo dục.