Date Log
BUILDING MULTIMEDIA MATERIALS SUPPORTING PRACTICAL BIOLOGY LESSONS AT HIGH SCHOOL
Corresponding Author(s) : Nguyen Thi Hai Yen
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 4 No. 3 (2014): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Biology is the subject that is strongly associated with observation and experiments. In fact, the implementation of practical lessons at high school does not meet requirements in terms of both quantity and quality. Through the process of finding the explanation, it has been realized that most teachers have difficulty in assuring the interrelation between objectives, content of practical lessons, teaching methods, time of class and experimental facilities. Accordingly, the multimedia materials have been conducted to support teachers and students in teaching and learning practical lessons in high school including observation and experiment practices . This paper introduces the process of building materials and gives some proposals to teachers and students.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Trịnh Khắc Đức (2020), “Xây dựng chương trình hướng dẫn bài thí nghiệm bằng công nghệ video và flash cho phòng thí nghiệm khoa Sinh – Môi trường”, Báo cáo đề tài nghiên cứu khoa học cơ sở, Trường ĐHSP, ĐHĐN.
[2] Ngô Văn Hưng (chủ biên) (2011), Tài liệu thí nghiệm thực hành môn Sinh học ở trường Phổ thông, Bộ giáo dục và Đào tạo, Hà Nội.
[3] Phan Trọng Ngọ (2005), Dạy học và phương pháp dạy học trong nhà trường, NXB ĐH Sư phạm, Hà Nội.
[4] Nguyễn Thị Hải Yến (2011), “Xây dựng bài hướng dẫn thực hành thí nghiệm môn Sinh lý thực vật bằng phương pháp hiện thực ảo”, Báo cáo đề tài nghiên cứu khoa học cơ sở, Trường ĐHSP, ĐHĐN.
[5] Trương Thị Thanh Mai (2012), “Xây dựng bộ tư liệu hỗ trợ dạy học thực hành thí nghiệm môn Sinh học ở trường THPT”, Báo cáo đề tài nghiên cứu khoa học cơ sở, ĐHĐN.