Date Log
THE STATUS QUO OF BIOLOGY TEACHING SKILL TRAINING FOR STUDENTS IN TEACHER TRAINING UNIVERSITIES
Corresponding Author(s) : Truong Thi Thanh Mai
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 6 No. 1 (2016): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The training of teaching skills plays an important role in forming and developing teaching capability for students majoring in biology in teacher training universities. In order to set up grounds for proposing an efficient teaching-learning process, we have carried out a study on the status quo of the teaching skill training by conducting interviews and surveys involving 24 lecturers and 305 students majoring in biology in 8 teacher training universities nationwide. In this paper, we present the status quo of the teaching skill training as well as the students’ need for skill practice, and propose some suggestions to enhance the quality of the training of teaching skills for students.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Nguyễn Như An (1993), Hệ thống kĩ năng giảng dạy trên lớp về môn Giáo dục học và qui trình rèn luyện hệ thống kĩ năng đó cho sinh viên khoa tâm lý giáo dục học, Luận án Tiến sĩ, ĐHSP
[2] Trần Bá Hoành (2010), Vấn đề Giáo viên – Những nghiên cứu lý luận và thực tiễn, NXB ĐHSP Hà Nội.
[3] Trương Thị Thanh Mai (2014), Dạy học vi mô và vận dụng dạy học vi mô trong rèn luyện kỹ năng dạy học, Tạp chí Giáo dục (số 341, kỳ1, tháng 9 năm 2014).
[4] Nguyễn Đình Tuấn (2006), Kết quả của rèn luyện kỹ năng dạy học cho SV hệ cử tuyển khoa Sinh – Kỹ thuật Nông nghiệp Trường ĐHSP Hà Nội 2, Tạp chí Giáo dục, số 140 (kì 2 – 6/2006)
[5] X. I. Kixengof (1977), Hình thành các kỹ năng sư phạm cho sinh viên trong điều kiện của nền giáo dục đại học, NXB ĐHSP Hà Nội 1.