Date Log
A SET OF CRITERIA FOR EVALUATING BIOLOGY TEACHING SKILL FOR STUDENTS IN UNIVERSITY OF EDUCATION
Corresponding Author(s) : Truong Thi Thanh Mai
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 4 (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Teaching skill is ones of the important components of teaching competence and help to realize the teaching ability. The evaluation of teaching skills is often quite subjective, so it is difficult to apply common tools such as questions, assessment exercises. To evaluate teaching skills, a specific assessment tool should be provided with the criteria described. Within the framework of the study, we propose a process to develop a set of criteria and tools for assessing Biological teaching skills in some of "Classroom Organization Skills". They are materials to develop a system of criteria and design a toolkit for assessing other teaching skills.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Đinh Quang Báo, Nguyễn Đức Thành (2003). Lí luận dạy học Sinh học - phần đại cương. NXB Giáo dục, Hà Nội.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014). Tài liệu hội thảo Xây dựng chương trình giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực học sinh. Tài liệu lưu hành nội bộ, Hà Nội, tr.44-53.
[3] Vũ Quốc Chung và nnk (2011). Tài liệu hướng dẫn tăng cường năng lực sư phạm cho Giảng viên các trường đào tạo giáo viên Trung học phổ thông và Trung cấp chuyên nghiệp. NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4] Allen D. W. (1967). Microteaching - A description. Stanford Teacher Education Program, ERIC.19.
[5] Trần Thị Thanh Thủy (2013). Rèn luyện kĩ năng dạy học cho sinh viên sư phạm Địa lí bằng phương pháp dạy học vi mô. Luận án Tiến sĩ giáo dục học, Trường ĐHSP Hà Nội.