Date Log
DEVELOPING THE NURSERY CHILDREN’S OBSERVATIONAL ABILITY THROUGH GAMES IN SOME MATH LEARNING ACTIVITIES
Corresponding Author(s) : Ma Thanh Thuy
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 4 No. 1 (2014): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Observation is one of the important psychological attributes of personality, the highest form of awareness and also one of the most important tasks of cognitive education. Therefore, discovering and developing the observational ability is meaningful for the comprehensive development of human beings, especially for children‘s development. Playing games in some math activities not only helps children develop their abilities to think, concentrate, memorize, compare things… but also enables them to develop their observational ability. While the children are leaning some basic mathematical symbols, this special ability will help them improve their knowledge. Besides, the children will be able to adapt to their living surrounding easily and quickly.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Nguyễn Thị Bích, Tâm lí học nhân cách, NXB ĐHQGHN.
[2] Nguyễn Thị Hòa (2007), Phát huy tính tích cực nhận thực của trẻ mẫu giáo 5 - 6 tuổi trong trò chơi học tập, NXB Giáo dục.
[3] Ngô Công Hoàn (1996), Tâm lý học và giáo dục học, NXB Hà Nội.
[4] Đỗ Thị Minh Liên (2007), Sử dụng trò chơi học tập nhằm hình thành các biểu tượng toán học sơ đẳng cho trẻ mẫu giáo, NXB Giáo dục.
[5] Phùng Thị Tường (2011), Hoạt động và trò chơi luyện giác quan cho trẻ mầm non, NXB Giáo dục Việt Nam.