Date Log
Submitted
Jul 20, 2020
Published
Mar 27, 2019
THE ROLE, CHARACTERISTIC AND SIGNIFICANCE OF OBSERVATIONAL SKILL OF CHILDREN AGED 5 YEARS TO 6 YEARS OLD
Corresponding Author(s) : Nguyen Thi Trieu Tien
ntttien@ued.udn.vn
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 9 No. 1 (2019): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The paper presents an overview of the rationale for observational skills of children aged 5-6 years: Concept of observational skills; Expression of observational skills; Characteristics of observational skills of children 5-6 years old; Psychological basis of observational skills in children 5-6 years old; The role of observation for the cognitive development of children from 5-6. This will be the basis for studying and evaluating the situation and proposing effective measures to develop observational skills of children at the age of 5-6.
Keywords
observation; skill; observational skills; 5,6-year-old children; Observational skills of children at the age of 5-6.
Nguyen Thi Trieu Tien, & Nguyen Thi Dieu Ha. (2019). THE ROLE, CHARACTERISTIC AND SIGNIFICANCE OF OBSERVATIONAL SKILL OF CHILDREN AGED 5 YEARS TO 6 YEARS OLD. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 9(1), 117-122. https://doi.org/10.47393/jshe.v9i1.166
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Nguyễn Thị Ngọc Bích (1988). Tâm lí học nhân cách. Một số vấn đề lí luận. NXB Giáo dục, Hà Nội.
[2] Ngô Công Hoàn (1996). Tâm lí học và giáo dục học. NXB ĐHSP Hà Nội.
[3] Ngô Công Hoàn (chủ biên) (2012). Tâm lí học khác biệt. NXB ĐHQG Hà Nội.
[4] Hoàng Phê (1995). Từ điển Tiếng Việt. NXB Đà Nẵng, Đà Nẵng.
[5] Nguyễn Ánh Tuyết (2002). Tâm lí học trẻ em. NXB Giáo Dục Hà Nội.
[6] Nguyễn Ánh Tuyết (chủ biên) (2014). Tâm lí học trẻ em lứa tuổi mầm non. NXB ĐHSP Hà Nội.
[7] Nguyễn Thị Triều Tiên (2014). Thiết kế và sử dụng trò chơi toán học nhằm phát triển khả năng quan sát cho trẻ 5-6 tuổi. Luận văn Thạc sĩ KHGD, Trường ĐHSP Hà Nội.
[8] Trần Thị Ngọc Trâm, Lê Thu Hương, Lê Ánh Tuyết (2011). Hướng dẫn tổ chức thực hiện chương trình giáo dục mầm non (mẫu giáo lớn 5-6 tuổi). NXB Giáo Dục.
[9] Nguyễn Quang Uẩn, Trần Hữu Luyến, Trần Quốc Thành (1998). Tâm lí học đại cương. NXB ĐHQG Hà Nội.
[10] Trịnh Thị Xim (2012). Rèn luyện kĩ năng quan sát trẻ của sinh viên cao đẳng sư phạm ngành giáo dục mầm non. Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Hà Nội
[11] Nguyễn Thị Xuân (2007). Biện pháp hướng dẫn trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi làm quen với thiên nhiên nhằm phát triển năng lực quan sát. Luận án Tiến sĩ Lí luận và lịch sử giáo dục, Hà Nội.