Date Log
MEASURES OF EMOTION CONTROL SKILLS TRAINING FOR SECONDARY SCHOOL STUDENTS
Corresponding Author(s) : Le My Dung
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 2 (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Emotional control is one of the most important skills in shaping and developing personality. At secondary school age, there are psychological changes leading to certain difficulties in controlling emotions. Having good emotional control skills will help student succeed in learning and life. The emotional control skill of the student is the application of knowledge and experience to the identification and understanding of the emotions of oneself and others, expressing the emotion of the self in the situations, not to needs, wants, circumstances, or other people. The survey was conducted on 322 students from grade 6 to 9, 32 parents and 25 teachers from Nguyen Luong Bang Secondary School in Da Nang City. The main methods were questionnaire survey, experiment and mathematical statistical methods. The results show that emotional control skills of secondary school students are at average level (73.3%). Based on the rationale and the results of the current situation, we have developed and implemented a training program of emotional control skills for secondary school students help students raise awareness and control their emotion and maintain positive relationship with friends, teachers, and other people.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Lam Ngọc Anh (2016). Bạo lực học đường ám ảnh học sinh. Báo điện tử Thanh Niên, http://thanhnien.vn/giaoduc/bao-luc-hoc-duong-am-anh-hocsinh-658836.html, ngày 18/01/2016.
[2] Crucheski V.A ( 1981). Những cơ sở của tâm lý học sư phạm. NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3] Covaliov A.G (1971). Tâm lý học cá nhân, tập 2. NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4] Lê Mỹ Dung (2016). Nghiên cứu biện pháp rèn luyện kĩ năng xúc cảm- xã hội cho học sinh tiểu học. Đề tài cấp Bộ, mã số B2013-17-31.
[5] Dương Thị Hương (2004). Các kiến thức liên quan đến thể loại văn bản tập - kể chuyện lớp 3 chương trình mới. Tạp chí Giáo dục, 85.
[6] Phạm Minh Hạc (chủ biên) (1989). Tâm lý học, tập 1,2. NXB Giáo dục, Hà Nội.
[7] Nguyễn Ánh Tuyết (1997). Tâm lý học trẻ em. NXB Giáo dục, Hà Nội.
[8] Trần Trọng Thủy (2000). Tâm lý học lao động. Tài liệu giảng dạy Cao học.
[9] Trần Quốc Thành (1992). Kỹ năng tổ chức trò chơi của chi đội thiếu niên tiền phong Hồ Chí Minh. Luận án Tiến sĩ, ĐHSPHN.
[10] Trần Thị Tiên, Nguyễn Thị Diệu Anh, Nguyễn Thị Phương Thanh (2018). Kỹ năng kiểm soát cảm xúc của học sinh trung học cơ sở. Đề tài NCKH của sinh viên tham gia Hội nghị NCKH của trường ĐHSP- ĐHĐN.