Date Log
EFFECTIVE ORGANIZATION OF THE TEACHING AND LEARNING ACTIVITIES BASED ON THE MODEL OF VIETNAM NEW SCHOOLS (VNEN) IN HOA VANG DISTRICT, DA NANG CITY
Corresponding Author(s) : Ma Thanh Thuy
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 5 No. 1 (2015): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The model of Viet Nam new schools (VNEN – Viet Nam Escuela Nueva) is an educational approach that adopts the student-centered teaching methodology. This enables students to explore, experience and acquire knowledge all by themselves. Teachers guide students through the lessons, thereby encouraging the students to develop their independent thinking and creativity. How to effectively organize the teaching and learning activites at elementary schools based on VNEN is of crucial importance for the widespread application of the above model. This paper mentions two major issues: first is the status quo of VNEN application in Hoa Vang district, Da Nang City; second are several factors that influence VNEN application.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Đặng Tự Ân (2013), Mô hình trường học mới tại Việt Nam, NXBGD Việt Nam.
[2] Báo cáo kế hoạch triển khai mô hình VNEN năm học 2012-2013, 2013-3014 của Trường Tiểu học Hòa Phú.
[3] Báo cáo tổng kết đề tài cấp trường (2014): Nghiên cứu triển khai “Mô hình trường học mới Việt Nam” tại huyện Hòa Vang, thành phố Đà Nẵng.
[4] Dự án Mô hình trường học mới Việt Nam – Vụ Giáo dục Tiểu học (2013), Hướng dẫn sự tham gia của cộng đồng theo mô hình trường học mới tại Việt Nam¬¬, NXB Giáo dục Việt Nam, Tài liệu lưu hành nội bộ.
[5] Dự án Mô hình trường học mới Việt Nam – Vụ Giáo dục Tiểu học (2013), Tổ chức lớp học theo mô hình trường học mới tại Việt Nam, NXB Giáo dục Việt Nam, Tài liệu lưu hành nội bộ.