Date Log
DESIGNING MULTI-FUNCTIONAL PLAYTHINGS FOR PRESCHOOL CHILDREN FROM WASTE MATERIALS
Corresponding Author(s) : Nguyen Thi Trieu Tien
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 1 (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Inventive playthings plays a key role in psychological, physiological, intellectual, aesthetic development and improves the personality of children. Through playing with inventive and educational playthings, kids have opportunities to develop their imagination, creation and excite their ability in study and discovery. The type and feature of inventive playthings effect the process of perception, create more opportunities for kids to compare and check if it is industrial toys or inventive toy independently and creatively. On the basis of theoretical study and practical survey on inventive playthings for children at kindergartens in Da Nang, the article aims to orient teachers to utilize waste materials to create attractive, beautiful, long-lasting and educational toys. Moreover, the inventive playthings are also multi-functional and can be used for different ages and themes of study.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2001). Hướng dẫn thực hiện đổi mới hình thức tổ chức hoạt động giáo dục trẻ mẫu giáo. NXB Giáo dục Hà Nội.
[2] Phạm Mai Chi (chủ biên) (2005). Đổi mới hình thức tổ chức các hoạt động giáo dục mẫu giáo theo hướng tích hợp theo chủ đề. NXB Giáo dục.
[3] Đỗ Thị Minh Liên (2011). Lí luận và phương pháp hình thành các biểu tượng toán học sơ đẳng cho trẻ mầm non. NXB ĐHSP Hà Nội.
[4] Phan Đông Phương (2011). Đánh giá thực trạng trang bị và sử dụng đồ dùng, đồ chơi, thiết bị tối thiểu dùng cho giáo dục mầm non ở một số trường mầm non Hà Nội. Đề tài NCKH cấp viện Khoa học Giáo dục Hà Nội.
[5] Nguyễn Thị Triều Tiên (2014). Bài giảng chuyên đề Tổ chức môi trường hoạt động cho trẻ mầm non. Đại học Sư phạm Đà Nẵng
[6] Nguyễn Ánh Tuyết (chủ biên), Nguyễn Thị Như Mai, Đinh Thị Kim Thoa (2005). Tâm lý học trẻ em lứa tuổi mầm non. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.