Date Log
A STUDY OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ PERCEPTION ABOUT REGULAR REFRESHER ACTIVITY
Corresponding Author(s) : Luu Trang
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 3 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
In the area of education and training, regular refresher activity related to teaching and learning is annually organized to update or supplement teachers with necessary knowledge, skills and pedagogical competence. This activity is to provide teachers with appropriate contents and subjects so that they can meet increasingly demanding requirements of the society. In order to find out about primary school teachers’ need for regular refresher training as well as their perception about this activity, the authors of this article have conducted a survey of the teachers' status quo. This also serves as a basis for proposing regular refresher programs for primary teachers in line with new standards for the purpose of improving the quality and effectiveness of professional activities.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2007). Quy định Chuẩn nghề nghiệp giáo viên tiểu học số 14/2007/QĐ-BGDĐT. 04/05/2007.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2011). Chương trình bồi dưỡng thường xuyên giáo viên tiểu học. Thông tư 32/2011/TT-BGDĐT, 08/08/2011.
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2015). Chương trình bồi dưỡng thường xuyên cán bộ quản lý trường tiểu học. Thông tư 26/2015/TT-BGDĐT, 30/10/2015.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo - Chương trình Etep. Bộ công cụ khảo sát năng lực và nhu cầu bồi dưỡng giáo viên, cán bộ quản lý cơ sở giáo dục phổ thông.
[5] Nguyễn Như Ý (Chủ biên, 1999). Đại từ điển tiếng Việt. NXB Văn hóa - Thông tin.