Date Log
ORGANIZING EXPERIENCES OF FOLKLORE CONTENT CREATION FOR PRIMARY SCHOOL PUPILS
Corresponding Author(s) : Tran Thi Kim Cuc
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 5 No. 3 (2015): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Renewing teaching methods in the direction of developing pupils’ competence is the prime target of today's education and one of the innovative ways is teaching via hands-on experiences. This helps pupils explore knowledge, practise skills as well as stand chances of penetrating practical activities and having their emotions fostered. To cultivate folklore for the pupils, the organization of teaching and learning through hands-on experiences makes pupils feel more excited and interested in learning. This paper presents an approach for the organization of teaching and learning through experiences with folklore being the specific content. Thereby, it is our hope that the knowledge of folklore will be acquired by the pupils in an interesting and effective way.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014), Phát triển năng lực tổ chức các hoạt động của giáo viên, NXB Giáo dục Việt Nam và NXB Đại học Sư phạm.
[2] Đặng Quốc Bảo, Nguyễn Thị Bẩy, Bùi Ngọc Diệp, Bùi Đức Thiệp, Ngô Thị Tuyên (2009), Cẩm nang Xây dựng trường học thân thiện, học sinh tích cực, NXB Giáo dục Việt Nam.
[3] Nguyễn Thị Bích Hà (2014), Nghiên cứu văn học dân gian từ mã văn hóa dân gian, NXB Đại học Sư phạm.
[4] Lê Bá Hán, Trần Đình Sử, Nguyễn Khắc Phi (1999), Từ điển thuật ngữ văn học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[5] Nguyễn Sỹ Thư, Đinh Thị Kim Thoa (2013), Phát triển năng lực giáo dục học sinh, NXB Giáo dục Việt Nam.