Date Log
PRIMARY EDUCATION MAJORS’ AWARENESS OF HANDS-ON CREATIVE ACTIVITIES
Corresponding Author(s) : Tran Thi Kim Cuc
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 6 No. 4 (2016): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
A hands-on creative activity is one that brings students chances to explore knowledge, train their skills and to penetrate into reality as well as foster their emotions. This is important new content that supports teaching activities in the new primary education curriculum applied since 2015. Students who major in Primary Education will be subject to the implementation of this content in the future. In order to get an insight into students’ awareness of this type of activity, the researchers has conducted an investigation into the status quo of some classes that belong to the Department of Primary Education, University of Education, the University of Da Nang. This also forms a basis for proposing measures to develop skills in designing and organizing hands-on creative activities for students in future researches.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014), Phát triển năng lực tổ chức các hoạt động của giáo viên, NXB Giáo dục Việt Nam và NXB Đại học Sư phạm.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2015), Kỷ yếu Hội thảo khoa học toàn quốc Bồi dưỡng năng lực cho giảng viên các trường sư phạm, NXB Thông tin và truyền thông.
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2015), Tài liệu tập huấn Kĩ năng xây dựng và tổ chức các hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong trường tiểu học, NXB Đại học Sư phạm.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2015), Dự thảo Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể.
[5] Nguyễn Như Ý (Chủ biên) (1999), Đại từ điển tiếng Việt, NXB Văn hóa – Thông tin.