Date Log
THE RELATIONSHIP BETWEEN THE DIDACTIC TRANSPOSITION AND THE CURICULUM DEVELOPTMENT CAPACITY OF PEDAGOGICAL STUDENTS
Corresponding Author(s) : Nguyen Thi Thanh Van
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3B (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The paper shows the relationship between didactic transposition and the curriculum development capacity of the teachers (or pedagogical students). Specifically, the level of the external didactic transposition competence has an effect on the quality of choosing and designing the contents of teaching and the way it is performed. This is suitable for the practice of the school, and the requirements of developing qualities and abilities of learners. This finding contributes to the theoretical foundation of school curriculum development. In particular, the clarification of the “stimulus” factors that led to the development of the curriculum is the social reference practices. The research method used is theoretical research to analyze, synthesize, and systematize theoretical issues about program development, outcome standards in teacher training programs and didactic transposition as didactic capacity.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục & Đào tạo (2013). Tài liệu tập huấn Kĩ năng phát triển chương trình giáo dục nhà trường phổ thông (Lưu hành nội bộ). Hà Nội.
[2] Đinh Quang Báo (chủ biên), Nguyễn Thanh Bình, Nguyễn Thị Kim Dung, Hà Thị Lan Hương, Vũ Thị Sơn (2016). Chương trình đào tạo giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông. NXB ĐHSP.
[3] Trần Bá Trình (2018), Phát triển chương trình đào tạo giáo viên. http://etep.moet.gov.vn/tintuc/chitiet? Id=454
[4] Nguyễn Thị Thanh Vân, Đỗ Hương Trà (2016). Đề xuất quy trình bồi dưỡng năng lực chuyển vị didactic cho sinh viên trong quá trình đào tạo ở các trường sư phạm. Tạp chí Khoa học ĐHSP Hà Nội, 61(8B), 170-178.
[5] Develay, M. (1992). De l'apprentissage à l'enseignement. Paris: ESF éditeurs.
[6] Annie Bessot và Claude Comiti, Lê Thị Hoài Châu và Lê Văn Tiến (2009). Những yếu tố cơ bản của didactic toán. NXB ĐHQG, thành phố HCM.
[7] Nguyễn Quang Lạc (1995). Didactic Vật lý (Bài giảng tóm tắt chuyên đề cho học viên cao học chuyên ngành phương pháp giảng dạy Vật lý). Trường ĐHSP Vinh.
[8] Greg Dick... [et al.] (2001). McGraw-Hill Ryerson Physics 11.
[9] Lương Duyên Bình (tổng chủ biên) (2010). Sách giáo khoa Vật lí 10. NXB Giáo dục Việt Nam.
[10] Achiam, M. (2014). Didactic transposition: from theoetical notion to research programme. University of Copehaghen.
[11] Bộ Giáo dục & Đào tạo (2017). Chương trình giáo dục phổ thông - Chương trình tổng thể.