Date Log
Submitted
Jul 31, 2020
Published
Sep 8, 2013
IMPROVING THE QUALITY OF JOB TRAINING IN THUA THIEN HUE VOCATIONAL SCHOOL – THE MANAGEMENT SOLUTIONS
Corresponding Author(s) : Le Quang Son
lequangsontlgd@yahoo.com.vn
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 3 No. 3 (2013): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
This issue, basing on the analysis of educational management theories, concentrates on identifying the main factors that determine the quality of job training in order to clarify the weak sides of the management practice of these factors in the Thua Thien - Hue vocational school. The issue still tends to define management measures of training quality determiners, then promoting the job training quality in the Thua Thien - Hue vocational school and ensuring that the training products of the school meet the needs of the recent labor market.
Keywords
Educational management; job training; Thua Thien Hue vocational school; labor market.
Le Quang Son, & Huynh Tin. (2013). IMPROVING THE QUALITY OF JOB TRAINING IN THUA THIEN HUE VOCATIONAL SCHOOL – THE MANAGEMENT SOLUTIONS. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 3(3), 79-84. https://doi.org/10.47393/jshe.v3i3.483
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Đặng Quốc Bảo và các tác giả (1999), Khoa học tổ chức quản lý - một số vấn đề lý luận và thực tiễn, NXB thống kê Hà Nội.
[2] Chính phủ nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam (2012), Chiến lược phát triển dạy nghề giai đoạn 2011-2020 .
[3] Trần Khánh Đức (2004), Quản lý và kiểm định chất lượng đào tạo nhân lực theo ISO và TQM, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4] Quốc hội nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam (2006), Luật dạy nghề, NXB Lao động Xã hội, Hà Nội.
[5] Trường Trung cấp Nghề Thừa Thiên Huế (2011), Đề án phát triển trường Trung cấp nghề Thừa Thiên Huế thành trường Cao đẳng Nghề Thừa Thiên Huế.