Date Log
TO IDENTIFY THE “BASIC AND ALL-SIDED INNOVATION” OF VIETNAMESE EDUCATION
Corresponding Author(s) : Le Quang Son
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 2 No. 2 (2012): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The XI General Assembly of the Vietnamese Communist Party has defined the task of “basic and all-sided innovation of education and training”. However, up to now, the viewpoints and approaches to this problem have been divided. Consequently, the very important and pressing thing is to identify the nature of “basic” and “all-sided” of the education innovation. This issue is an attempt to identify the essence and the content of “the basic and all-sided innovation of Vietnamese education”.
The nature of “basic innovation” of education, according to the issue, is to innovate the thinking and behavior towards education, to innovate the way of defining educational objectives. The nature of “all-sided innovation” of education is to carry out the innovation on all the structural elements of education and on the systems that influence the operation of the educational system.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Nghị quyết Đại hội Đảng XI, Website Đảng Cộng sản Việt Nam, ngày 19/01/2011.
[2] Sép-tu-lin A. (1989), Phương pháp nhận thức biện chứng, Nxb. Sự thật, Hà Nội.
[3] Mác C. và Ănghen Ph. (1848), Tuyên ngôn Đảng cộng sản.
[4] Quỹ Hòa bình và Phát triển Việt Nam (2010), Thử bàn về định hướng phát triển giáo dục phổ thông 10-15 năm tới, Nxb GDVN.
[5] Công văn 6426/BGDĐT-KHCNMT v/v tổ chức hội thảo – tọa đàm khoa học về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, nâng cao chất lượng nguồn nhân lực, đáp ứng yêu cầu CNH HĐH và hội nhập quốc tế, ngày 27/10/2011.