Date Log
SURVEY ON STUDENTS’ SATISFACTION OF TEACHING AT UNIVERSITY OF EDUCATION – THE UNIVERSITY OF DA NANG
Corresponding Author(s) : Nguyen Bao Hoang Thanh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 2 No. 1 (2012): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
This article presents students’ assessments and comments on teaching of the lecturers at University of Education - The University of Danang in terms of knowledge of teaching, teaching methods, teaching tools and teaching materials, monitoring and assessment activities, the relationship between lecturers and students and students ‘ feedbacks about teaching activities. The feedbacks of students are a source of the "contrary information" for teachers to adjust and improve the teaching content and methods and help the managing staff have the foundations to make right decisions in the management process towards the ultimate goal which is to improve the quality of training at UED continuously.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Lê Đình (2008), “Đánh giá giảng dạy – Một nhân tố quan trọng trong đảm bảo và nâng cao chất lượng giáo dục đại học”, http://ussh.edu.vn/danh-gia-giang-day-motnhan-to-quan-trong-trong-dam-bao-va-nangcao-chat-luong-giao-duc-dai-hoc/711
[2] Công văn số 2754/BGDĐT-NGCBQLGD về việc Hướng dẫn lấy ý kiến phản hồi từ người học về hoạt động giảng dạy của giảng viên (2010), Bộ GD&ĐT
[3] Nguyễn Kim Dung (2010), “Khảo sát mức độ hài lòng của sinh viên về chất lượng giảng dạy và quản lý của một số trường đại học Việt Nam”, Kỷ yếu hội thảo khoa học Đánh giá Xếp dạng các trường đại học cao đẳng Việt Nam.
[4] Báo cáo kết quả điều tra ý kiến sinh viên về công tác giảng dạy học kì II năm học 2010-2011, Trường Đại học Sư phạm – Đại học Đà Nẵng