Date Log
EVALUATING THE LEVEL OF MEETING THE JOB REQUIREMENTS OF GRADUATES IN BACHELOR OF PRESCHOOL EDUCATION FROM UNIVERSITY OF EDUCATION THE UNIVERSITY OF DANANG
Corresponding Author(s) : Trinh The Anh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 3 No. 1 (2013): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
This article presents the level of meeting the job requirements of students graduating in Bachelor of Preschool Education at University of Education – The University of Danang In the past five years. The study data is collected from 141 administrators from 62 pre-schools in four districts in Da Nang. The analytical methods used in this study are descriptive statistics, Cronbach's Alpha testing and explore factor analysis (EFA). The research results show that the graduates of University of Education - The University of Danang have done the work in terms of political ethics and lifestyle at the excellent level, in terms of the knowledge and skills at the good level and in terms of professional development capacity at the fair level. The criteria for each standard receive different evaluation levels, in which the criteria on capacity of educating students and capacity of discovering and solving problems in educational practice have been underestimated.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2008), Chuẩn nghề nghiệp giáo viên mầm non, Hà Nội
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2012), Kỷ yếu Hội thảo-tập huấn quốc gia về phát triển kỹ năng nghề nghiệp cho SVSP qua hệ thống trường thực hành, Hà Nội.
[3] Đặng Thành Hưng, Quan niệm chất lượng giáo dục và đánh giá. Viện chiến lược và chương trình giáo dục, Hà Nội, 2004.
[4] Hoàng Trọng, Chu Mộng Ngọc, Phân tích dữ liệu với SPSS, NXB Hồng Đức, Hà Nội, 2008.
[5] Kỷ yếu hội thảo "Đào tạo theo nhu cầu xã hội" , Bộ GD&ĐT, 2005-2007.
[6] Phạm Xuân Thanh, Giáo dục đại học: Chất lượng và đánh giá, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội, 2005.
[7] Trần Khánh Đức, Quản lý và kiểm định chất lượng đào tạo nhân lực theo ISO và TQM. NXB Giáo dục, Hà Nội, 2004.