Date Log
THE STATUS QUO OF SELECTING THEMES AND CONTENTS FOR PRESCHOOLERS’ SCIENCE DISCOVERY ACTIVITY ABOUT THE SURROUNDING ENVIRONMENT
Corresponding Author(s) : Nguyen Tuan Vinh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 4 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Science discovery about the surrounding environment is one of the key educational activities in kindergartens. The selection of themes and contents for children to discover plays an important role in improving the quality and efficiency of this activity. Results from a research survey of 150 preschool teachers in Quang Binh, Quang Tri and Thua Thien Hue provinces show that all the ten themes in the current early childhood education curriculum have been developed into contents for activities. Teachers play the main role in selecting themes and contents. The current early childhood education curriculum serves as a primary basis for this selection. The central role of pre-schoolers and their parents’ cooperation have not received proper attention.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2016). Chương trình giáo dục mầm non. NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014). Hướng dẫn xây dựng kế hoạch giáo dục và tổ chức thực hiện hoạt động giáo dục cho trẻ mẫu giáo. NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[3] Hoàng Thị Oanh, Nguyễn Thị Xuân (2011). Phương pháp cho trẻ mầm non khám phá khoa học về môi trường xung quanh. NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[4] Trần Thị Ngọc Trâm, Nguyễn Thị Nga (2011). Các hoạt động khám phá khoa học của trẻ mầm non. NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.