Date Log
SOME ISSUES RAISED IN REFRESHER TRAINING FOR CIVIC EDUCATION TEACHERS IN DAK LAK TO MEET THE REQUIREMENTS OF GENERAL EDUCATION RENOVATION
Corresponding Author(s) : Vuong Thi Bich Thuy
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 4 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
In order to comply with the requirements of general education renovation and the change in the role of civic education, civic education teachers in Dak Lak province are in need of continuous professional development in terms of contents, teaching methods and techniques via refresher training forms appropriate for the provincial circumstance. With regard to contents, the training focus should be put on new and challenging units of knowledge; for teaching methods and techniques, priority should be given to the application of positive teaching methods; the training forms require collaboration between the Department of Education and Training and the University of Education in developing themes to meet the needs of the teachers. This is a necessary activity that shows the care and investment from the provincial government for the civic education teaching staff in satisfying the requirements of general education renovation.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Ban Chấp hành Trung ương (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017). Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể.
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2016). Giáo dục công dân lớp 10, 11, 12. NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014). Công văn 5555/BGDĐT-GDTrH - Hướng dẫn sinh hoạt chuyên môn về đổi mới phương pháp dạy học và kiểm tra, đánh giá; tổ chức và quản lý các hoạt động chuyên môn của trường trung học/ trung tâm giáo dục thường xuyên qua mạng.
[5] Quốc hội (2014). Nghị quyết số 88/2014/QH13 Về đổi mới chương trình sách giáo khoa Giáo dục phổ thông.