Date Log
MANAGEMENT OF TEACHER TRAINING ACTIVITY AT HUE UNIVERSITY - UNIVERSITY OF EDUCATION: STATUS QUO AND SOLUTIONS
Corresponding Author(s) : Truong Dang Tri
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 2 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Training teachers to meet the demands of general education innovation in the curent period is one of the activities that have received special attention from the Ministry of Education and Training (MoET), teacher training universities, general education management agencies and high schools. Springing from the mission assigned by MoET, which is to train teachers for localites, Hue University - University of Education has built up an action programe to innovate the goals, curricula, contents and methods of teacher training. This article focuses on presenting a comprehensive study of the university’s management of the teacher training activity in order to evaluate the status quo and propose solutions to enhance the efficiency of this management.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Nguyễn Hữu Ân (2006), “Một số vấn đề về công tác bồi dưỡng thường xuyên hiện nay”, Kỷ yếu Hội thảo khoa học: Các giải pháp nâng cao chất lượng BDGV, Trường Đại học Sư phạm Huế.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2011), Chương trình bồi dưỡng thường xuyên GV THPT, ban hành kèm theo Thông tư số 30/2011/TT-BGDĐT ngày 08 tháng 8 năm 2011 của Bộ trưởng Bộ GD&ĐT.
[3] Nguyễn Thị Mỹ Lộc (2013), “Khái quát về quản lí”, Một số vấn đề lí luận và thực tiễn về lãnh đạo và quản lí giáo dục trong thời kỳ đổi mới, NXB Văn hóa - Thông tin, tr.6-94.
[4] Lê Công Triêm, Nguyễn Đức Vũ (2009), “Các giải pháp cụ thể nhằm nâng cao chất lượng các khóa bồi dưỡng giáo viên trung học phổ thông, bổ túc trung học phổ thông, trung cấp chuyên nghiệp”, Kỷ yếu Hội thảo: “Các giải pháp nâng cao chất lượng các khóa bồi dưỡng giáo viên trung học phổ thông, bổ túc trung học phổ thông, trung cấp chuyên nghiệp”. Trường Đại học Sư phạm, Đại học Huế, tr.3-18.
[5] Nhiều tác giả (2015), Nâng cao chất lượng đào tạo giáo viên và cán bộ quản lí giáo dục, NXB Đại học Vinh.