Date Log
THEME-BASED TEACHING APPROACHES TO PHYSICS IN HIGH SCHOOL
Corresponding Author(s) : Tran Ngoc Thang
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3B (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Theme-based learning is a form of exploration of concepts, ideas and units of knowledge, lesson contents…and topics. This has the interference, mutual similarity and based on the term of correlation between the theories and practice mentioned in the subjects or components of that subject (i.e. the path of integrating content from a number of units, lessons, and subjects which relates to each other.). The purpose of theme based learning is to make learning content become more meaningful and practical so that students will be able to work harder to acquire knowledge as well as apply it in practice. Theme based learning is a combination of traditional and modern teaching methods. In this method, teachers do not only teach by imparting (constructing) knowledge but also mainly guide learners to find out information and use knowledge to solve practical tasks by themselves. In this article, we cover the topic of creating theme-based physics contents in high school.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2006). Vật lý 11. NXB Giáo dục, H.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2006). Vật lý 11, sách giáo viên. NXB Giáo dục, H.
[3] Nghị quyết Hội nghị lần thứ 8, Ban chấp hành Trung ương khóa XI (Nghị quyết số 29-NQ/TW).
[4] Đỗ Hương Trà (2011). Các kiểu tổ chức dạy học hiện đại trong dạy học Vật lí ở trường phổ thông. NXB Đại học Sư Phạm.
[5] Đỗ Hương Trà (Chủ biên), Nguyễn Văn Biên, Trần Khánh Ngọc, Trần Trung Ninh, Trần Thị Thanh Thủy, Nguyễn Công Khanh, Nguyễn Vũ Bích Hiền (2016). Dạy học tích hợp phát triển năng lực học sinh, quyển 1 - Khoa học tự nhiên. NXB Đại học Sư phạm.
[6] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017). Tài liệu tập huấn phương pháp và kĩ thuật tổ chức hoạt động học theo nhóm và hướng dẫn học sinh tự học môn Vật lí. Hà Nội.