Date Log
DESIGNING THE TEACHING PROCESS OF THEORY LESSON “ELECTRICITY GENERATOR, ALTERNATING CURRENT MOTOR” IN PHYSICS GRADE 12 FOLLOWING STEM APPROACH
Corresponding Author(s) : Nguyen Quang Linh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3B (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
STEM Education has been known as a new approach in teaching and training the human resource in the future. Specifically, the connections between Science, Technology, Engineering, and Mathematics together are emphasized. STEM can be differently applied in many stages of teaching process, with various activities. However, how to design and organize teaching activities to develop STEM’s strengths is still a big debate. This paper is to propose the procedures to design and organize teaching activities to teach the knowledge including electricity source and electricity generator in the theory lesson Electricity Generator - Alternating Current Motor following STEM approach.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017). Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể.
[2] Nguyễn Quang Linh, Dương Thu Hương (2017). Thiết kế công cụ đánh giá năng lực sáng tạo của học sinh trong quá trình tham gia hoạt động trải nghiệm sáng tạo ở trường phổ thông. Tạp chí Giáo dục, 406 (II).
[3] Nguyễn Quang Linh (2017). Xây dựng và sử dụng hệ thống bài tập thí nghiệm nhằm phát triển TDPP và TDST của học sinh trong dạy học Vật lí 10. Luận án Tiến sĩ Giáo dục học, Đại học Sư phạm Hà Nội.
[4] Nguyễn Thanh Nga, Phùng Việt Hải, Nguyễn Quang Linh, Hoàng Phước Muội (2017). Thiết kế và tổ chức chủ đề giáo dục STEM cho học sinh trung học cơ sở và trung học phổ thông. NXB Trường Đại học Sư phạm thành phố Hồ Chí Minh.
[5] Nguyen Quang Linh, Huynh Thi Hong Suong, and Cao Tien Khoa (2017). STEM Contents in Pre-service Teacher Curriculum: Case Study at Physics Faculty. International Conferencefor Science Educatorsand Teachers (ISET) 2017.