Date Log
ANALYZE AND EVALUATE THE CURRICULUM OF GENERAL PHYSICS (DRAFT -2018)
Corresponding Author(s) : Le Thi Thanh Thao
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3A (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
By analyzing and evaluating the program of general physics (including Physics in “Science”) shows that: The general objective does not cover the values that high school physics can and should bring to the learners. Even with this objective, the content lacks a lot of important knowledge. The topics are organized in the way that is not yet cognitively sequential. In addition, it is difficult to organize exploratory learning activities to expand the student's understanding of the natural world (real world), hence, making the students understanding knowledge in separate arrays which results to the lack of meaningful connections between them.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn vật lí (Dự thảo ngày 19 tháng 1 năm 2018).
[2] New Bloom’s Taxonomy, http://www.nwlink. com /~donclark/hrd/bloom.html
[3] Bộ Giáo dục (1976). Sách giáo khoa vật lí. NXB GD Giải phóng.
[4] Bộ Giáo dục (1976, 1981, 1988). Sách giáo khoa vật lí. NXB Giáo dục.
[5] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2007). Sách giáo khoa Vật lí. NXB Giáo dục Việt Nam.