Date Log
TEACHING LOCAL HISTORY AND PARACEL ISLANDS TO HIGH SCHOOL STUDENTS IN DANANG CITY: FORM AND CONTENT
Corresponding Author(s) : Nguyen Manh Hong
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 6 No. 4 (2016): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Local history is an integral part of national history. Teaching local history not only helps students to know more about places where they were born and grew up, but also brings them in-depth understanding about their national history.This course is aimed at educating students about political and moral ideology, raising their awareness in thriving to study and improve themselves for the purpose of building a rich and beautiful country. Furthermore, teaching local history also contributes to the education of good traditions, pride in their homeland, patriotism and the moral philosophy “When you eat a fruit, think of the man who planted the tree”. The following article discusses the form and content for teaching the history of Da Nang city and Paracel Islands to high school students in Da Nang city.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Trương Minh Dục (2013), Chủ quyền quốc gia Việt Nam tại hai quần đảo Hoàng Sa và Trường Sa qua tư liệu Việt Nam và nước ngoài, NXB Thông tin và Truyền thông.
[2] Nguyễn Minh Hùng (2015), Lịch sử Đà Nẵng (sách dành cho học sinh trung học phổ thông), NXB Giáo dục.
[3] Phan Ngọc Liên (chủ biên), Trịnh Định Tùng, Nguyễn Thị Côi (2002), Phương pháp dạy học lịch sử, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[4] Dương Trung Quốc, Trần Hữu Đính, Nguyễn Văn Nhật, Nguyễn Tố Uyên, Ngô Văn Minh (2001), Lịch sử thành phố Đà Nẵng, NXB Đà Nẵng.
[5] Hội Khoa học Lịch sử thành phố Đà Nẵng (2014), Đà Nẵng chống liên quân Pháp – Tây Ban Nha (1858-1860), NXB Giáo dục.
[6] Trương Hữu Quýnh, Phan Ngọc Liên, Nguyễn Thái Long, Nguyễn Cảnh Minh, Nguyễn Văn An (1989), Lịch sử địa phương, NXB Giáo dục Hà Nội.