Date Log
DEVELOPMENT OF THE NINTH GRADE HISTORY EDUCATION PROGRAM FROM THE PERSPECTIVE OF STUDENTS’ ABILITY FORMATION
Corresponding Author(s) : Nguyen Manh Hong
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 4 No. 4 (2014): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
A subject’s program plays an important role in teaching in general and in teaching history at secondary schools in particular because it influences not only the content and knowledge of the subject but also the methods and the forms of teaching activities. The development of a subject’s program reflects the targets of the subject and the educational goals of a nation. Therefore, to implement the basic and comprehensive innovation in education, the development of subject program must change from its perspective of focusing on the subject’s content to the new perspective of forming and enhancing the capability of students. As for history in general, ninth grade history in particular, the development of subject program is necessary. The paper will analyze this matter further.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2002), Chương trình trung học cơ sở (Ban hành kèm theo quyết định số 03/2002 QĐ/BGD và ĐT, ngày 24/1/2002 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo), NXB Giáo dục Việt Nam.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2012), Lịch sử lớp 9, NXB Giáo dục Việt Nam.
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2013), Lịch sử lớp 12, NXB Giáo dục Việt Nam.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014), Đề án đổi mới chương trình và sách giáo khoa giáo dục phổ thông sau năm 2015, Hà Nội.
[5] Đinh Xuân Lâm (2006), “Đánh giá quy trình, tính khoa học, tính sư phạm của chương trình, sách giáo khoa mới môn Lịch sử cấp THCS”, Đề tài Khoa học Công nghệ độc lập cấp Nhà nước, Mã số: ĐTĐL – 2004/23, Viện Chiến lược và Chương trình giáo dục, Bộ Giáo dục và Đào tạo.
[6] Nghiêm Đình Vỳ (2012), “Một số suy nghĩ ban đầu về định hướng xây dựng chương trình và sách giáo khoa Lịch sử ở Phổ thông sau năm 2015”, Kỷ yếu Hội thảo Khoa học Quốc gia về dạy học Lịch sử ở trường Phổ thông Việt Nam, NXB Giáo dục Việt Nam.