Date Log
DEVELOPING A PROGRAM FOR TRAINING THE MANAGING STAFF OF KINDERGARTENS TO MEET THE DEMAND OF EDUCATIONAL INNOVATION
Corresponding Author(s) : Tran Xuan Bach
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 5 No. 1 (2015): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The managing staff at educational institutions plays an important role in the educational cause. Resolution No 29/NQTW dated 04/11/2013 by the 8th Central Committee of the Communist Party of Vietnam introduced 9 solutions, including those which are aimed to develop the teaching and managing staff to meet the demand of innovation in education and training. The resolution stressed that “the managing staff at all levels have to be trained in management”. Therefore, developing a program for training the managing staff of kindergartens is one of the urgent tasks for an institution in charge of training the teaching and managing staff as well as enhancing their professional capacity. The research results show theorectical and practical significance in dealing with such an urgent problem at present.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Chương trình bồi dưỡng CBQL trường Mầm non, Ban hành kèm theo Quyết định số 382/QĐ-BGDĐT ngày 20/01/2012.
[2] Đặng Quốc Bảo, Nguyễn Thành Hưng (2004), Giáo dục Việt Nam hướng tới tương lai - Vấn đề và giải pháp, NXB Sự thật.
[3] Nguyễn Đức Chính (1999), Thiết kế và đánh giá chương trình giáo dục, ĐHGD-ĐHQG Hà Nội.
[4] Chiến lược phát triển giáo dục 2011-2020, ban hành kèm theo Quyết định số 711/QĐ-TTg ngày 13 tháng 6 năm 2012 của Thủ tướng Chính phủ.
[5] Diamon R. (2003), Thiết kế và Đánh giá chương trình khoá học (Cẩm nang hữu dụng), NXB Đại học quốc gia.
[6] Học viện QLGD (2012), Tài liệu bồi dưỡng CBQL trường Mầm non, NXB GD VN.
[7] Jon Wiles – Joseph Bondi, TSGD. Nguyễn Kim Dung (dịch), Xây dựng chương trình học hướng dẫn thực hành, ĐHSP TP Hồ Chí Minh (Tài liệu lưu hành nội bộ.
[8] Phạm Văn Lập (1998), Phát triển chương trình đào tạo, ĐHQGHN.
[9] Lê Đức Ngọc (2003), Xây dựng chương trình đào tạo và giảng dạy, Hà Nội.
[10] Robert M.Diamond (bản dịch), Thiết kế và đánh giá chương trình và khoá học (Tài liệu tham khảo nội bộ).
[11] Tim Wentling, Planning for effective training a guide to curriculum development, pretested and revised with the assistance of Kah Khee Lai... [et al.], Published 1993 by Food and Agriculture Organization of the United Nations in Rome.