Date Log
APPLICATION OF TANGENT EQUATIONS TO CREATIVE AND PROVE SOME INEQUALITIES
Corresponding Author(s) : Pham Quy Muoi
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 9 No. 2 (2019): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
In high school math program, inequality problems are difficult but rather common and are often taken in high school exams, university admissions, national math competitions, regional and international math Olympic competitions. Among several ways to solve these problems the tangential methodis far effective and often applied in many cases. In this paper, we recommend some ways to create exercises proving inequalities by using the tangent equations, help students find solutions as well as give some examples to practice. Based on the comments, students clarify the nature of some inequalities by using tangential methods.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Trần Văn Hạo, Vũ Tuấn, Doãn Minh Cường, Đỗ Mạnh Hùng, Nguyễn Tiến Tài (2008). Đại số 10 cơ bản. Nhà xuất bản Giáo dục, Hà Nội.
[2] Trần Văn Hạo, Vũ Tuấn, Đào Ngọc Nam, Lê Văn Tiến, Vũ Viết Yên (2010). Đại số và giải tích 11 cơ bản. Nhà xuất bản Giáo dục, Đà Nẵng.
[3] Trần Văn Hạo, Vũ Tuấn, Lê Thị Thiên Hương, Nguyễn Tiến Tài, Cấn Văn Tuất (2010). Giải tích 12 cơ bản. Nhà xuất bản Giáo dục, Đà Nẵng.
[4] Phan Huy Khải (2002). Toán Đại số nâng cao cho học sinh THPT. Nhà xuất bản Giáo dục, Hà Nội.
[5] Trần Đình Cư (2015). Chuyên đề bồi dưỡng học sinh giỏi giải toán trên máy tính cầm tay Casio 570VNPLUS. Nhà xuất bản Giáo dục.
[6] Phạm Kim Hùng (2007). Sáng tạo bất đẳng thức. Nhà xuất bản Hà Nội.
[7] Phan Huy Khải (2007). Giải tích lồi và các bài toán sơ cấp. Nhà xuất bản Giáo dục.
[8] Trần Phương, Võ Quốc Bá Cảnh, Trần Quốc Anh (2016). Vẻ đẹp bất đẳng thức trong các kì thi Olympic Toán học. Nhà xuất bản Giáo dục Quốc gia, Hà Nội.