Date Log
DESIGNING SCALE TO EVALUATE THE VIETNAMESE GRAMMAR COMPENTENCE FOR ETHNIC MINORITY STUDENTS
Corresponding Author(s) : Ho Tran Ngoc Oanh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 10 No. Special (2020): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
This article presents the concept of Vietnamese grammar competence and the process of designing the Vietnamese grammar compentence scale for ethnic minority students. Determining a grammar competence benchmark will help teachers to better communicate their knowledge to students and develop appropriate teaching strategies to develop learner competencies. Based on the actual situation of teaching Vietnamese as a second language, the standard for evaluating Vietnamese grammar competence is specifically described into 6 levels. Grammar competence is made up of 3 components: the ability to identify, analyze and use grammatical structures; capacity to identify and analyze semantic and pragmatic aspects of grammatical structures; ability to apply grammatical structures in specific communication contexts. Each component is subdivided into behavioral indicators and sets of performance criteria that meet those behavioral indicators. The scale after design is used as a basis for developing tools to assess the grammar competence of the ethnic minority students in Vietnamese language teaching.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
- Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn.
- Council of Europe. (2002). Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge University Press.
- Hoàng, H. B. (2014). Dạy học Ngữ văn ở trường phổ thông. Đại học Quốc gia Hà Nội.
- Lê, P. N. (2015). Phương pháp dạy học Tiếng Việt ở tiểu học 1. Đại học Sư phạm.
- Nguyễn, C. H., & Vũ, Đ. N. (2015). Bộ tiêu chuẩn đánh giá năng lực tiếng Việt của học viên quốc tế. Đại học Quốc gia Hà Nội.
- Nguyễn, Q. N. (2013). Giáo trình Phương pháp dạy học Tiếng Việt ở tiểu học (Tập 1). Đại học Sư phạm.
- Trương, D. (1997). Dạy – học tiếng Việt ở trường học sinh dân tộc. Giáo dục.