Date Log
IMPROVING PEDAGOGICAL STUDENTS’ SPEAKING SKILL TO MEET CURRENT STANDARD PROFESSIONAL REQUIREMENTS FOR TEACHERS
Corresponding Author(s) : Trinh Quynh Dong Nghi
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 4 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Verbal communication requires the bettering of all four skills namely listening, speaking, reading and writing. Formation and development of these skills are of great significance to every human; however, as a job requirement in the modern society, the speaking skill plays a more and more important role. To pedagogical students, the training of the speaking skill is increasingly urgent. A teacher’s good speaking skill does facilitate the transmission of lesson contents, knowledge, the training of skills and the formation of competence. This article presents some preliminary researches on elements related to pedagogical students’ speaking skill, which have been conducted at University of Education - the University of Da Nang, thereby suggesting some specific solutions to the problem.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Dale Carnegie (2011). Nghệ thuật nói trước công chúng. NXB Văn hóa Thông tin, Hà Nội.
[2] Đào Thái Lai (2010). Đánh giá thực trạng đổi mới phương pháp dạy học ở đại học. Đề tài khoa học cấp Bộ, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
[3] James H Stronge (2011). Những phẩm chất của người giáo viên hiệu quả. NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4] Thông tư số 30/2009/TT-BGDĐT ban hành ngày 22/10/2009 quy định chuẩn nghề nghiệp giáo viên trung học cơ sở, giáo viên trung học phổ thông.