Date Log
SOME MEASURES TO CREATE LEARNING INTEREST FOR STUDENTS IN TEACHING HISTORY AT HIGH SHOOL
Corresponding Author(s) : Truong Trung Phuong
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 1 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
In teaching history, creating interest in learning for students has great significance, it contributes to the improvement of students’ learning efficiency. However, the reality in recent years shows that the quality of teaching in general and teaching history in particular still remains low and fails to meet the requirements of social development. This is caused by many factors, including students’ lack of interest in the History subject. Mastering conception, significance as well as measures to create interest for students is one of the ways to improve quality of history classes, to develop students’ thinking capacity, creativity and to promote their positivity.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2008), Lịch sử lớp 12, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[2] A.G Côvaliốp (1971), Tâm lí học cá nhân, tập 1, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3] Nguyến Thị Côi (CB), Nguyễn Mạnh Hưởng, Nguyễn Thị Thế Bình (2013), Hướng dẫn sử dụng kênh hình trong sách giáo khoa Lịch sử lớp 12, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[4] N. G. Đairi (1978), Chuẩn bị giờ học lịch sử như thế nào?, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[5] Võ Nguyên Giáp (1977), Những chặng đường Lịch sử, NXB Văn học, Hà Nội.
[6] Phan Ngọc Liên (CB), Nguyễn Thị Côi, Tịnh Đình Tùng (2010), Phương pháp dạy học Lịch sử, tập II, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[7] Trịnh Đình Tùng (CB) (2014), Đổi mới phương pháp dạy học Lịch sử, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[8] Nguyễn Như Ý (2002), Từ điển tiếng Việt thông dụng, NXB Giáo dục, Hà Nội.