Date Log
APPLYING PREZI SOFTWARE IN TEACHING HISTORY AT HIGH SCHOOL BASED ON THE ORIENTATION TOWARDS THE PROMOTION OF STUDENTS’ POSITIVENESS
Corresponding Author(s) : Truong Trung Phuong
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 6 No. 4 (2016): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
At present, as the whole educational sector is carrying out a cause of radical and comprehensive renovation, the viewpoint that teaching is orientated towards knowledge transmission has been gradually tranferred to the shaping of learners’ capacities and qualities for the purpose of forming a new generation who are characterized by both expertise and practical ability, in other words, to create high-quality human resources for the society, thereby meeting requirements of the cause of building and protecting the country in the new situation. To achieve this goal, both teachers and learners have to really take the initiative in researching and discovering advanced teaching means and methods; as well as know how to efficiently use supporting tools, especially Information Technology applications with their own striking advantages. In line with this trend, the application of Prezi supporting software in teaching history at high school to develop students’ positiveness proves to a proper and practically significant approach.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2002), “Một số vấn đề đổi mới phương pháp dạy học ở trường THCS môn Địa lí, Lịch sử, Giáo dục công dân”, Dự án phát triển Giáo dục THCS.
[2] Bộ Thông tin và Truyền thông (2010), Công nghệ thông tin và truyền thông (ICT) trong giáo dục, NXB Thông tin truyền thông, Hà Nội.
[3] Lê Thanh Bình (2014), Sử dụng Prezi, trên trang http://prezi.com/o9rfwe50www9/su-dung-prezi (truy cập ngày 18/08/2015).
[4] Nguyễn Thị Côi (2011), Rèn luyện kĩ năng, nghiệp vụ sư phạm môn Lịch sử, NXB Đại học Sư phạm.
[5] Chỉ thị số 29/2001/CT-BGDĐT của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT (2001), Về việc tăng cường giảng dạy, đào tạo và ứng dụng CNTT trong nghành giáo dục giai đoạn 2001-2005.
[6] N.G. Đairi (1978), Chuẩn bị giờ học lịch sử như thế nào?, (Bản dịch của Đặng Bích Hà, Nguyễn Cao Lũy), NXB Giáo dục, Hà Nội.
[7] M.A. Đanilop và M.N. Xcatkin (1980), Lý luận dạy học của trường trung học phổ thông - Một số vấn đề của lý luận dạy học hiện đại, (Bản dịch của Đỗ Thị Trang, Nguyễn Ngọc Quang), NXB Giáo dục, Hà Nội.
[8] Phan Ngọc Liên (Chủ biên), Nguyễn Thị Côi, Trịnh Đình Tùng (2010), Phương pháp dạy học Lịch sử, tập I, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[9] Quốc hội nước Cộng hòa xã hội chủ nghĩa Việt Nam (2008), Luật Giáo dục, NXB Lao động, Hà Nội.
[10] Nguyễn An Minh Tuấn (2012), Prezi - Một phong cách thuyết trình mới, trên trang http://namtuanftu.wordpress.com/2012/05/27/prezi-mot-phong-cach-thuyet-trinh-moi (truy cập ngày 02/9/2015).