Date Log
SOME MEASURES TO IMPROVE OF EXPRESSIVE READING AND STORYTELLING ABILITY FOR STUDENTS MAJORING IN PRIMARY EDUCATION
Corresponding Author(s) : Vo Thi Bay
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 7 No. 1 (2017): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
In the Vietnamese language program at elementary school level, the practice of expressive reading and story-telling contributes to the improvement of pupils’ ability to perceive literature in Reading classes; the practice of story-telling and story-telling listening is aimed at enhancing pupils’ ability to perceive literature in Story-telling classes, Therefore, expressive reading and story-telling ability is necessary for primary school teachers in teaching the Vietnamese language. In this article, based on an investigation into the expressive reading and story-telling ability of students majoring in Primary Education, we propose some measures to develop their expressive reading and story-telling ability in order to solve the problem of developing career capacities for students majoring in Primary Education at pedagogical universities in general and ability to teach the Vietnamese language at elementary school level in particular.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Lê Thị Lan Anh, Phạm Minh Diệu, Nguyễn Đình Mai, Hoàng Thị Mai (2009), Bồi dưỡng năng lực cảm thụ văn chương cho học sinh tiểu học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[2] Hà Nguyễn Kim Giang (2012), Phương pháp đọc diễn cảm, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3] Trần Mạnh Hưởng (2009), Luyện tập về cảm thụ văn học ở tiểu học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4] Nguyễn Trọng Hoàn, Dương Thu Hương (2015), Rèn kĩ năng tập đọc cho học sinh lớp 5, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[5] Lã Thị Bắc Lý (2012), Văn học thiếu nhi và đọc, kể diễn cảm, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[6] Lê Phương Nga (2013), Phương pháp dạy học Tiếng Việt I, II, III, NXB ĐHSP, Hà Nội.
[7] Vũ Nho (2013), Nghệ thuật đọc diễn cảm, NXB Thanh Niên, Hà Nội.