Date Log
Submitted
Aug 6, 2020
Published
Aug 31, 2018
LAMAP TEACHING METHOD AND PROBLEM SOLVING SKILL DEVELOPMENT FOR HIGH SCHOOL STUDENTS IN NEW GENERAL EDUCATION CURRICULUM
Corresponding Author(s) : Nguyen Thi Thuy
thuylytunhien@gmail.com
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3B (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The new general education curriculum (after 2018) is designed to develop the competency of learners. Therefore, the choice of teaching views as well as appropriate teaching methods to organize teaching activities in order to foster learners' capacity is essential. The paper analyzes the perspectives of LAMAP teaching as a response to the general education curriculum after 2018 and the opportunities for problem solving competency development for learners in LAMAP.
Keywords
curriculum; LAMAP; competency; problem solving.
Nguyen Thi Thuy. (2018). LAMAP TEACHING METHOD AND PROBLEM SOLVING SKILL DEVELOPMENT FOR HIGH SCHOOL STUDENTS IN NEW GENERAL EDUCATION CURRICULUM. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 8(3B), 120-125. https://doi.org/10.47393/jshe.v8i3B.735
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017). Chương trình GDPT - chương trình tổng thể, Hà Nội.
[2] Đinh Ngọc Lân (1999). Bàn tay nặn bột khoa học ở trường tiểu học. NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3] Pêtrôpxki A.V (1982). Tâm lí học lứa tuổi và tâm lí học sư phạm tập 1. NXB Giáo dục Hà Nội.
[4] Phạm Thị Phú, Nguyễn Lâm Đức (2016). Bồi dưỡng năng lực giải quyết vấn đề trong dạy học Vật lí ở trường THPT. Tạp chí Khoa học Trường ĐHSP Hà Nội, 8 (2016), 264-271.
[5] Nguyễn Thị Phương Thúy, Nguyễn Thị Sửu, Vũ Quốc Trung (2015). Phát triển năng lực giải quyết vấn đề cho HS tỉnh Điện Biên thông qua dạy học dự án phần Hidrocacbon hóa học hữu cơ lớp 11 THPT. Tạp chí Khoa học Trường ĐHSP Hà Nội, 2 (2015), 91-101.
[6] Nguyễn Thị Thủy, Đỗ Hương Trà (2015). Bồi dưỡng năng lực giải quyết vấn đề qua vận dụng tiến trình dạy học theo LAMAP. Tạp chí Giáo dục, 10(2015).
[7] Nguyễn Thị Thủy, Đỗ Hương Trà (2016). Dạy học Vật lí theo quan điểm LAMAP nhằm phát triển năng lực giải quyết vấn đề cho học sinh. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 8B, 226 -233.
[8] Đỗ Hương Trà (2013). Lamap một phương pháp dạy học hiện đại. NXB Đại học Sư phạm.
[9] Website: http://vietnamnet.vn/vn/giao-duc/khoa-hoc/du-thao-chuong-trinh-giao-duc-pho-thong-moi-364446.html
[10] Chaiwat Jewpanich, Pallop Piriyasurawong (2015). Project - based learning using discusssion and lesson - learned methodsvia social media model for enhancing problem solving skills. education studies, 8(6).(2015).
[11] Huann - Shyang Lin, Jui - Ying Hung & Su - Chu Hung (2002). Using the history of science to promote students’ problem - solving ability. International education studies, 24(5):453-464.
[12] Yoon, H., Joung, YJ, Kim, M. (2012). The challenges of science inquiry teaching for pre-service teachers in elementary classrooms: Difficulties on and under the scene. Research in Science & Technological Education, 42(3), 589-608.
[13] Georges Charpak, Pierre Léna, Yves Quéré, Odile Jacob (2005). L'enfant et la science : l'aventure de La main à la pâte.