Date Log
TOOLS FOR EVALUATION OF STUDENTS’ SCIENTIFIC CAPACITY IN INTEGRATED TEACHING NATURAL SCIENCE SUBJECTS
Corresponding Author(s) : Nguyen Thi Thuan
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3A (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Teaching aiming to developing learners’ quality and capacity is one of the key issues in education reform orientation currently being implemented by the Ministry of Education and Training. Accordingly, students’ competency needs to be formed and developed by composing of common capacities (formed through disciplines) and specific competencies (made up of one or more disciplines). In particular, scientific literacy is an important general necessity for students in the process of learning, labor and adapting to the changes of real life. This article presents the results of the research on: Performance, criteria, levels of evaluation and development of a set of tools for assessing the faculty's ability to integrate natural sciences in secondary schools.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Nguyễn Văn Biên (2016). Đề xuất khung năng lực và định hướng dạy học môn Vật lí ở trường phổ thông. Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm Hà Nội, 10/2016.
[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017). Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể.
[3] Đỗ Hương Trà, Nguyễn Thị Thuần (2014). Tiến trình sư phạm trong dạy học theo tiếp cận liên môn nhằm bồi dưỡng năng lực giải quyết vấn đề ở học sinh. Tạp chí Giáo dục Việt Nam, số đặc biệt tháng 11/2014.
[4] Nguyễn Thị Thuần, Đỗ Hương Trà (2016). Bồi dưỡng năng lực khoa học cho học sinh thông qua dạy học chủ đề “Nước”. Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm Hà Nội, 10/2016.
[5] Senatsverwaltung fur Bildung, Jungend und Wissenschaft Berlin (2016). Rahmenlehrplan Jahrgangsstufen 1 - 10, Teil C: Naturwissenschaften, Jahrgangsstufen 5 - 6. Berlin.
[6] https://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2015draftframeworks.htm truy cập 8/4 2018.
[7] Next Generation Science Standards, Achieve, 2013.