Date Log
Submitted
Aug 6, 2020
Published
Aug 31, 2018
DEVELOPING THE STUDENT PROBLEM-SOLVING CAPACITY THROUGH THE ORGANIZATION OF EXTRACURRICULAR ACTIVITIES ON TECHNICAL APPLICAIONS OF PHYSICS IN THE CHAPTER "GAS" - PHYSICS 10
Corresponding Author(s) : Le Vu Thai Son
levuthaison3112@gmail.com
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3B (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Student problem-solving capacity is one of the core competencies that need to be developed in teaching physics in education reform after 2015. In this paper, the authors propose the structure of student problem-solving capacity in physics education, behavioral behaviors and criteria for assessing student problem-solving ability. It also presents pedagogical experiments to develop this capacity through extracurricular activities on technical applications of physics in the chapter "Gas" - Physics 10.
Keywords
problem solving ability; extracurricular activities; teaching technical applications; gas.
Pham Xuan Que, & Le Vu Thai Son. (2018). DEVELOPING THE STUDENT PROBLEM-SOLVING CAPACITY THROUGH THE ORGANIZATION OF EXTRACURRICULAR ACTIVITIES ON TECHNICAL APPLICAIONS OF PHYSICS IN THE CHAPTER "GAS" - PHYSICS 10. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 8(3B), 98-103. https://doi.org/10.47393/jshe.v8i3B.731
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Bộ GD & ĐT (2014). Tài liệu hội thảo xây dựng chương trình giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực học sinh. Hà Nội.
[2] Đảng Cộng sản Việt Nam (2013). Văn kiện Nghị quyết Hội nghị lần thứ 8 Ban Chấp hành TW khóa XI. Văn phòng TW Đảng, Hà Nội.
[3] Phan Đồng Châu Thủy, Nguyễn Thị Ngân (2017). Xây dựng thang đo và bộ công cụ đánh giá năng lực giải quyết vấn đề của học sinh qua dạy học dự án. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm TP Hồ Chí Minh, 4(14), 99-109.
[4] Vũ Thị Minh Thúy (2015). Phát triển năng lực GQVĐ thông qua dạy học chương Hóa học và vấn đề phát triển kinh tế xã hội môi trường - Hóa học lớp 12. Luận văn thạc sĩ, Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội.
[5] Vũ Trọng Rỹ và Phạm Xuân Quế (2015). Kiểm tra đánh giá kết quả học tập môn Vật lí của học sinh ở trường phổ thông theo định hướng phát triển năng lực. Tạp chí Khoa học Viện KHGD Việt Nam, 123, 11-13, 33.