Date Log
Submitted
Aug 6, 2020
Published
Aug 31, 2018
ORGANIZING TEACHING IN DIRECTION OF STEM EDUCATION THE KNOWLEDGE OF PHYSICS 10 THROUGH CREATING SIMPLE TOYS
Corresponding Author(s) : Nguyen Thanh Nga
nganthanh@hcmue.edu.vn
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3B (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Learning activities in STEM education include not only Robotics, Lego, high tech equipment but also simple toys, recycled materials,... and natural materials. However, the research of the application of simple toys in teaching in STEM education is still unpopular. The purpose of this research is to suggest the design process, simple STEM toys and develop lesson plans using the bubble jet cars in teaching at high school. Hence, it aims to promote student’s proactivity and develop problem solving ability of students.
Keywords
STEM education; simple toys; the car is moving by bubble jet; positive; problem-solving ability.
Nguyen Thanh Nga, Hoang Phuoc Muoi, & Le Hai My Ngan. (2018). ORGANIZING TEACHING IN DIRECTION OF STEM EDUCATION THE KNOWLEDGE OF PHYSICS 10 THROUGH CREATING SIMPLE TOYS. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 8(3B), 66-73. https://doi.org/10.47393/jshe.v8i3B.725
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Nguyễn Văn Biên, Hoàng Phước Muội (2016). Thiết kế, chế tạo thí nghiệm đơn giản phần cơ học lớp 10 từ cây tre. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, 134, 9-11.
[2] Hoàng Phước Muội, Nguyễn Thanh Nga (2017). Tổ chức dạy học một số kiến thức chương Động lực học chất điểm Vật lý 10 theo định hướng giáo dục STEM. Kỉ yếu Hội thảo Khoa học Giáo dục STEM trong chương trình giáo dục phổ thông mới, 93-105, Trường Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh.
[3] Nguyễn Thanh Nga, Phùng Việt Hải, Nguyễn Quang Linh, Hoàng Phước Muội (2017). Thiết kế và tổ chức chủ đề giáo dục STEM cho học sinh trung học cơ sở và trung học phổ thông. NXB Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh.