Date Log
Submitted
Aug 6, 2020
Published
Aug 31, 2018
BUILDING THE STEM EDUCATIONAL SUBJECTS IN TEACHING THE CHAPTER: “SOLID AND LIQUID. THE TRANSITION STATE” - PHYSICS 10
Corresponding Author(s) : Nguyen Thanh Nga
nganthanh@hcmue.edu.vn
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 8 No. 3A (2018): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The article analyzes some of the knowledge contents in the lesson "Solid and Liquid. The transition state" - Physics 10 following STEM educational orientation. In there, building some of the STEM educational subjects to organize teaching and learning for developing creative capacity and fostering technical - scientific thinking for students. We identify the STEM field of expertise in the topic, define the topic goals and define the STEM knowledge of the theme, targets theme, orientation questions and task formations of students and teachers in the theme.
Keywords
STEM education; creative capacity of students; technical - scientific thinking; solid; Physics 10.
Nguyen Thanh Nga, & Nguyen Thi Hanh Quyen. (2018). BUILDING THE STEM EDUCATIONAL SUBJECTS IN TEACHING THE CHAPTER: “SOLID AND LIQUID. THE TRANSITION STATE” - PHYSICS 10. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 8(3A), 61-65. https://doi.org/10.47393/jshe.v8i3A.701
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Lương Duyên Bình (Chủ biên) (2015). Vật lí 10 (Cơ bản). NXB Giáo dục Việt Nam.
[2] Nguyễn Thanh Nga (Chủ biên), Phùng Việt Hải, Nguyễn Quang Linh, Hoàng Phước Muội (2017). Thiết kế và tổ chức chủ đề giáo dục STEM cho học sinh trung học cơ sở và trung học phổ thông. NXB Đại học Sư phạm TPHCM.
[3] Đỗ Hương Trà (chủ biên) (2015). Dạy học tích hợp phát triển năng lực học sinh, Quyển 1 - Khoa học tự nhiên. NXB Đại học Sư phạm.
[4] Nguyễn Văn Biên (2015). Quy trình xây dựng chủ đề tích hợp về khoa học tự nhiên. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 2/60, 61-66.